11.12.2024 15:28
11.12.2024 14:24
Šumavský Špičák zahájí o víkendu lyžařskou sezonu! Využijte slevy na skipasy
11.12.2024 13:01
Policie pátrá v souvislosti s krádeží v centru Plzně po muži na fotografii. Poznáte ho?
Kontaktní centrum v Plzni přijalo za měsíc přes 1800 hovorů
Dobrovolníci pomohli volajícím vyřídit přes 1300 nákupů, vyzvedli jim léky nebo třeba vyvenčili psa. Speciální linka bude fungovat i nadále, mění se ale její provozní doba.
Na 1800 telefonátů odbavilo za měsíc svého fungování Kontaktní centrum pro osoby v nouzi, které spustila Plzeň pro své občany v úterý 17. března 2020. Linka kontaktního centra 378 032 222 bude fungovat i nadále, vzhledem k menšímu počtu volajících v posledních dnech upravuje svůj provoz na čas od 9 do 15 hodin, místo původního času od 8 do 18 hodin. Senioři nejčastěji volají právě v dopoledních hodinách. Kontaktní centrum funguje díky spolupráci s Mezigeneračním centrem TOTEM.
"Díky Kontaktnímu centru jsme pomohli stovkám seniorů a dalším osobám v nouzi se zajištěním základních potravin, léků, roušek, ale také jsme poskytovali psychologickou pomoc. Solidarita občanů našeho města se seniory je obrovská. Podařilo se nám zajistit pro město 221 dobrovolníků, kteří řeší nákupy a vyřizují pro ně další záležitosti,“ uvedl primátor Martin Baxa.
"Protože se nám od počátku nouzového stavu podařilo vybudovat propracovaný systém pomoci těmto osamělým seniorům díky více než dvěma stovkám našich dobrovolníku, chtělo by naše centrum TOTEM pokračovat do budoucna v této nové formě pomoci i v době, kdy nebude hrozit nákaza onemocněním covid-19. Chtěli bychom našim osamělým seniorům v Plzni nabídnout pomoc a především psychologickou podporu, aby jim jejich osamělost neohrožovala kvalitu života,“ přiblížila plány do budoucna ředitelka centra Vlasta Faiferlíková.
Díky Kontaktnímu centru našla například pomoc 67 letá seniorka. V důsledku autonehody prodělala operaci páteře a léčí se se zlomeninami obou dolních končetin. V době, kdy byl vyhlášen nouzový stav, se ke špatnému zdravotnímu stavu přidaly další komplikace, a tak kromě intenzivní psychické podpory, kterou poskytují zaměstnanci TOTEMu i jejich dobrovolník po telefonu, zajišťují pravidelně nákupy, venčení pejska, zajištění léků a několikrát TOTEM pomáhal při dopravě na akutní vyšetření z důvodu velkých bolestí, které seniorka pociťovala při další zlomenině tří žeber.
Mezigenerační centrum TOTEM zajistilo od počátku opatření proti šíření pandemie koronaviru celkem 221 dobrovolníků, kteří zařídili více než 1300 nákupů, vyzvednutí léků, venčení domácích mazlíčků a zajištění dalších základních věcí, které byly potřeba. Centrum také ušilo díky 120 dobrovolným švadlenkám 11 171 roušek.
Dobrovolníci centra TOTEM pravidelně podporují také 11 domů sociálního bydlení v Plzni, kde žije 465 klientů, převážně osamělých seniorů. "Dobrovolníci na začátku měsíce dubna fungovali i jako vítaní pošťáci, kdy seniorům předali s osobním poselstvím 1248 časopisů PILSEN, jenž vydává magistrátní odbor sociálních služeb pro dříve narozené. Do každého časopisu jsme přidali dopisy z TOTEMu, které pomáhají naplnit volný čas, který musí senioři trávit sami doma. Pro 62 seniorů se nám podařilo najít dlouhodobého partnera – dobrovolníka, jenž pravidelnými formami pomoci svého seniora podporuje. Pro seniory je nejdůležitější, aby měli svůj kontakt na konkrétního člověka, s nímž si stihli vybudovat důvěrný vztah, dobrovolníkovi věří a vědí, že se na něho můžou obrátit,“ uzavřela Vlasta Faiferlíková.
FOTO: město Plzeň