Modernizace hlavního nádraží v Plzni je u konce, budovu opravy teprve čekají - FOTKY

14.05.2019 12:57

Modernizace nádraží v Plzni je oficiálně ukončená. Celkově začaly práce v roce 2016, vyvrcholily úpravou nádraží a mostů na Mikulášské. Na budovu nádraží by mělo dojít příští rok.

foto-qap-cz (4)
foto-qap-cz (4)foto-qap-cz (1)foto-qap-cz (5)foto-qap-cz (6)foto-qap-cz (7)foto-qap-cz (9)foto-qap-cz (8)foto-qap-cz (10)foto-qap-cz (11)foto-qap-cz (12)foto-qap-cz (13)foto-qap-cz (14)foto-qap-cz (15)

Celková přestavba hlavního nádraží v Plzni je u konce. Stavba začala v roce 2016, nyní byla dokončená závěrečná fáze modernizace.

Součástí aktuální přestavby byla nejen úprava prostoru, ale oprava dalších nástupišť, stavba výtahů, cestujícím slouží dva podchody a rekonstrukcí prošly také železniční mosty přes Mikulášskou. Rozsáhlé úpravy, které začaly před třemi lety, si vyžádaly náklady víc jak 1,3 miliardy.

Železniční uzel Plzeň je na části 3. tranzitního železničního koridoru Praha - Cheb. V minulých letech došlo na samotný průjezd uzlem a také první část hlavního nádraží. Předtím proběhla modernizace úseku do stanice Plzeň Jižní - Předměstí. Opravy se dočkala také východní část samotné centrální stanice, kdy byla zrekonstruována nástupiště 1., 2., 4. a částečně i 3. zároveň probíhala stavba druhého podchodu, který spojuje nádraží s novým přestupním terminálem.

"Během víc než dvouleté intenzivní stavební činnosti se dokončilo 3. nástupiště, kompletní modernizací pak prošla nástupiště číslo 5 a 6. Rekonstrukce obou historických mostů přes Mikulášskou ulici zlepšila nejen parametry železniční dopravy, ale také provoz na silniční komunikaci. její rozšíření umožnilo vytvoření samostatných pruhů pro tramvaje a cyklisty. Všichni máme ještě v dobré paměti, s jakým zájmem sledovali Plzeňané výměnu obou ocelových mostních konstrukcí," říká generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda.

Cílem právě dokončené stavby byla celková přestavba kolejového rozvětvení ve směru na Cheb a navazujících kolejí. Cestující mohou využívat celkem šest nástupišť, která získala moderní parametry, všechna jsou díky výtahům bezbariérová. "To je velký pokrok z hlediska bezpečnosti provozu, protože ještě před zahájením rekonstrukce byl přístup na některá nástupiště po úrovňových přechodech, a to při zdejší velké frekvenci vlaků. Nyní již vše odpovídá parametrům 21. století," dodává Jiří Svoboda. Vlaky nyní mohou projíždět hlavním nádraží rychlostí 80 kilometrů v hodině.

Zatím ovšem na rekonstrukci čeká samotná hlavní budova hlavního nádraží v Plzni. Na tu by nicméně mělo dojít příští rok.

FOTO: QAP.CZ

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT