Parní lokomotivy otestovaly železniční mosty na koridoru - FOTKY

10.11.2015 17:34

Pod přísným dohledem byly v úterý nové mosty na železničním koridoru v Plzni. Stavbaři je testovali před spuštěním provozu. Zatěžkávací zkoušku na sebe "vzaly" parní lokomotivy. 

FOTO_Pavel Němeček (6)
FOTO_Pavel Němeček (1)FOTO_Pavel Němeček (2)FOTO_Pavel Němeček (3)FOTO_Pavel Němeček (4)FOTO_Pavel Němeček (5)FOTO_Pavel Němeček (6)FOTO_Pavel Němeček (7)FOTO_Pavel Němeček (8)FOTO_Pavel Němeček (9)FOTO_Pavel Němeček (10)FOTO_Pavel Němeček (11)FOTO_Pavel Němeček (12)FOTO_Pavel Němeček (13)

Nové mosty na železničním koridoru v Plzni otestovaly v úterý vyhlášené parní lokomotivy Šlechtična a Štokr. Výsledky měření jsou podle stavařů v pořádku a plný provoz by se měl rozjet na konci tohoto týdne. Modernizace trati v úseku Rokycany - Plzeň by měla skončit v první polovině roku 2017. 

Velké manévry se v úterý odehrály hned na třech železničních mostech v Plzni. Nově postavené mosty v rámci koridoru se musely po dostavbě důkladně zkontrolovat, a proto na ně najely plně naložené parní lokomotivy. "Jedná se o dynamické zatěžovací zkoušky mostů. Je mnoho technických kritérií, které musí stavby splnit před převzetím. Otestovat se musí všechny povinné parametry," vysvětluje důležitosti proběhnutých testů Jakub Ptačinský ze Správy železniční a dopravní cesty. Důvodů proč se na zkoušky používají parní lokomotivy je hned několik. "Jde o velké zatížení, protože lokomotivy jsou plně naložené. Navíc tam nejde pustit elektřina, protože je to celé vypnuté," dodává mluvčí SŽDC. 

Jako první šel na řadu most přes Úslavu, následovaly mosty v Mohylové a Potoční ulici na Doubravce. "Lokomotivy po mostech postupně popojíždí a v průběhu se měří," popisuje Jakub Ptačinský. Testy proběhly v pořádku a už na konci tohoto týdne by se měl na mostech spustit plný provoz.

Součástí modernizace koridoru je i tunel u Ejpovic...

Dál pokračuje také stavba nejdelšího železničního tunelu u Chlumu. Stavba je součástí železničního koridoru a páteřní transevropské dopravní sítě a představuje jeden z největších projektů na železnici v republice. "Cílem je dosáhnout jízdní doby pod jednu hodinu z hlavního nádraží v Praze na hlavní nádraží v Plzni i v opačném směru, zvýšení bezpečnosti železničního provozu a v neposlední řadě zvýšení komfortu pro cestující,“ říká Mojmír Nejezchleb, náměstek generálního ředitele Správy železniční dopravní cesty pro modernizaci dráhy. Železniční tunel bude dlouhý čtyři kilometry a po dokončení budou vlaky v místech jezdit rychlostí až 160 kilometrů v hodině.

FOTO: Pavel Němeček

 

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT