11.12.2024 15:28
11.12.2024 14:24
Šumavský Špičák zahájí o víkendu lyžařskou sezonu! Využijte slevy na skipasy
11.12.2024 13:01
Policie pátrá v souvislosti s krádeží v centru Plzně po muži na fotografii. Poznáte ho?
Parní lokomotivy otestovaly železniční mosty na koridoru - FOTKY
Pod přísným dohledem byly v úterý nové mosty na železničním koridoru v Plzni. Stavbaři je testovali před spuštěním provozu. Zatěžkávací zkoušku na sebe "vzaly" parní lokomotivy.
Nové mosty na železničním koridoru v Plzni otestovaly v úterý vyhlášené parní lokomotivy Šlechtična a Štokr. Výsledky měření jsou podle stavařů v pořádku a plný provoz by se měl rozjet na konci tohoto týdne. Modernizace trati v úseku Rokycany - Plzeň by měla skončit v první polovině roku 2017.
Velké manévry se v úterý odehrály hned na třech železničních mostech v Plzni. Nově postavené mosty v rámci koridoru se musely po dostavbě důkladně zkontrolovat, a proto na ně najely plně naložené parní lokomotivy. "Jedná se o dynamické zatěžovací zkoušky mostů. Je mnoho technických kritérií, které musí stavby splnit před převzetím. Otestovat se musí všechny povinné parametry," vysvětluje důležitosti proběhnutých testů Jakub Ptačinský ze Správy železniční a dopravní cesty. Důvodů proč se na zkoušky používají parní lokomotivy je hned několik. "Jde o velké zatížení, protože lokomotivy jsou plně naložené. Navíc tam nejde pustit elektřina, protože je to celé vypnuté," dodává mluvčí SŽDC.
Jako první šel na řadu most přes Úslavu, následovaly mosty v Mohylové a Potoční ulici na Doubravce. "Lokomotivy po mostech postupně popojíždí a v průběhu se měří," popisuje Jakub Ptačinský. Testy proběhly v pořádku a už na konci tohoto týdne by se měl na mostech spustit plný provoz.
Součástí modernizace koridoru je i tunel u Ejpovic...
Dál pokračuje také stavba nejdelšího železničního tunelu u Chlumu. Stavba je součástí železničního koridoru a páteřní transevropské dopravní sítě a představuje jeden z největších projektů na železnici v republice. "Cílem je dosáhnout jízdní doby pod jednu hodinu z hlavního nádraží v Praze na hlavní nádraží v Plzni i v opačném směru, zvýšení bezpečnosti železničního provozu a v neposlední řadě zvýšení komfortu pro cestující,“ říká Mojmír Nejezchleb, náměstek generálního ředitele Správy železniční dopravní cesty pro modernizaci dráhy. Železniční tunel bude dlouhý čtyři kilometry a po dokončení budou vlaky v místech jezdit rychlostí až 160 kilometrů v hodině.
FOTO: Pavel Němeček