Databáze výrobků s nadměrným obalem spuštěna

21.11.2011 10:02

V loňském roce spustil časopis dTest kampaň Vzduch, zaměřenou na výrobky prodávané v nadměrných obalech. Zpracoval také databázi právě těchto výrobků na základě fotek a podnětů spotřebitelů. Databáze konečně funguje!

Pokud vás zajímá problematika výrobků s nadměrnými obaly, máte nyní na webu časopisu dTest možnost nahlédnout do databáze právě těchto výrobků.

Sáčky, dózy i krabice, do kterých by se vešlo někdy o polovinu, někdy i několikanásobně více prodávaného obsahu. Na pultech obchodů se s tím setkal už asi každý. Z pohledu výrobců a dodavatelů je důvod zřejmý, větší obal je na pultech nápadnější, je na něm více místa pro obchodní sdělení a hlavně budí zdání, že si spotřebitelé za své peníze odnášejí výrazně více výrobku, než tomu ve skutečnosti je. Výrobci také někdy využívají jednu velikost obalu pro produkty, které mohou mít různý objem.

"Jedná se podle našeho názoru často o klamavou praktiku, které se výrobci podle zákona nesmějí dopouštět," říká spolupracovník časopisu dTest Jan Richtr. Právě proto spustil dTest průběžně doplňovanou databázi, která na výsledky klamavých praktik poukazuje.

Nejde jen o spotřebitele ale také o ekologii

"Problematika má rovněž aspekt ekologický," připomíná Richtr. "Na výrobu se spotřebuje zbytečně velké množství obalového materiálu a kamiony pak vozí poloprázdné krabice. Velké množství obalů je třeba v lepším případě recyklovat, v tom horším končí na skládkách."

Pokud máte jakýkoli podnět či foto na tot téma, piště na adresu vzduch@dtest.cz. Pokud se chcete kouknout do databáze, koukněte zde.

foto: dtest.cz

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT