Trolejbusy už jezdí až na Borská pole

27.08.2010 11:20

Trolejbusová trať v Plzni konečně vede až na Borská pole. V pátek 27. srpna Plzeňské městské dopravní podniky slavnostně otevřely novou trať a představily zároveň i nový typ trolejbusu Škoda 27 Tr Solaris.

IMG_6757
IMG_6695IMG_6697IMG_6699IMG_6707IMG_6722IMG_6751IMG_6757IMG_6781img00001img00002img00003img00004img00005img00006img00007img00008img00009img00010img00011img00012img00013img00014img00015

Plzeňské trolejbusy začínají jezdit až na Borská pole. V pátek 27. srpna byla slavnostně otevřena prodloužená trať, která nyní vede Borskou a Folmavskou ulicí až na Borská pole a běžný provoz tu začíná v sobotu 28. srpna ráno.

"U takovýchto akcí, jako je otevření nové trati trolejbusu, nejde o to, dlouze řečnit, ale aby konečně začala sloužit," řekl před slavnostním přestřežení pásky primátor Plzeň Pavel Rödl a dodal: "Po těch letech, kdy jsme se snažili napojit Borská pole na veřejnou hromadnou dopravu nejen autobusy, ale i takovými krásnými kapacitními vozidly, můžu říct: Zaplať pánbůh, že se to povedlo!" Prodloužení dlouhé 3,5 kilometru přišlo celkem na 133 milionů korun a financováno bylo z větší části penězi z dotace Regionálního operačního programu NUTS II Jihozápad od Evropské unie, která poskytla 120 milionů korun.

Prodloužení trolejbusové trati se ukázalo nutné, kvůli zlepšení dostupnosti průmyslových zón Borská pole a podniků v areálu Škoda. Linka č. 15 je prodloužena na Borská pole a zajistí přímý přestup nejen na všechny tramvajové, ale nově i na ostatní trolejbusové linky. To velmi usnadní dojíždění do práce všem lidem zaměstnaným v podnicích a firmách v průmyslové zóně.

"Bez nutnosti přestupu bude možné dojet na Borská pole z hlavních přestupních uzlů U Práce, Mrakodrapu i Hlavního nádraží, což zkrátí reálnou cestovní dobu až o sedm minut. V dopravních špičkách bude doprava na Borská pole posílena dalšími trolejbusovými linkami č. 17 z Doubravky a č. 18 z CAN," informovala marketingová specialistka PMDP Kateřina Fránová.

"Pokud pomineme krátké prodloužení trolejbusové tratě k budově CAN v Husově ulici v roce 2002 a spojku mezi Doudlevci a Bory, můžeme hovořit o nejvýznamnější změně v této trakci za poslední dvě desetiletí," řekl generální ředitel PMDP Michal Kraus s tím, že při stavbě nové trati Borská - Folmavská - U Nové hospody bylo využito nejmodernějších technologií a materiálů na trolejovém vedení i na signalizaci a zabezpečení.

Při slavnostním otevření prodloužené trolejbusové trati představily Plzeňské městské dopravní podniky také nový typ trolejbusu Škoda 27 Tr Solaris.

"Je to poslední technická novinka, která je momentálně na trhu k dispozici. Oproti starším vozům je pohodlnější, je tam víc prostoru pro šoféra a novinkou je i kamera, díky které řidič vidí, jestli má volno u dveří, aby nebyly problémy s tím, že by třeba nějakou babičku nebo maminku s dítětem skřípnul," pochvaloval si nejnovější typ trolejbusu řidič Robert Pešek, který vzal na zkušební jízdu všechny hosty slavnostního otevření nové tratě.

18 metrů dlouhý, kloubový trolejbus Škoda 27 Tr Solaris navazál na kratší trolejbusy 26 Tr (12 metrů) a 28 Tr (15 metrů) a v současné době patří k nejmodernějším v Evropě. Součástí jeho vybavení může být i pomocný dieselelektrický agregát, který mu umožňí jízdu i mimo trolejovou síť. Celá karoserie je z nerezových materiálů a během brzdění trolejbusu funguje trakční motor jako generátor a rekuperovaná elektrická energie se vrací do trolejové sítě.

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT