Auto CB ŠKODA nový SUPERB

24. dubna proběhlo cvičení v tunelu Valík. Přinášíme FOTOREPORTÁŽ

24.04.2010 12:42

V sobotu 24. dubna probíhalo v tunelu Valík cvičení požárního systému. Provoz na dálnici byl uzavřen. Akce byla původně hlášena až do 16 hodin. Nakonec byl ale Valík otevřen krátce před 11tou hodinou.

IMG_5288
Uvnitř PTO u tunelu Valík IMG_5265IMG_5266IMG_5267IMG_5268IMG_5269IMG_5270IMG_5271IMG_5272IMG_5274IMG_5276IMG_5279IMG_5281IMG_5286IMG_5287IMG_5288IMG_5299IMG_5305IMG_5308IMG_5323IMG_5331Policista radí řidičce, kudy se dostane do Prahy.

Celý tunel Valík byl v sobotu 24. dubna uzavřen z důvodu konání cvičení požárních systémů v tunelu. Doprava z dálnice byla po dobu cvičení odkloněna. Cvičení začalo v 8 hodin ráno a QAP.CZ byl u toho!

Jak cvičení probíhalo?

V 8 hodin se uzavřela dálnice a celý tunel Valík. Krátce po osmé hodině ještě vyjíždí kontrolní vozidlo zkontrolovat uzavírky a po jeho pokynu se může začít. Proběhne několik testů v každém tubusu. Kontroluje se celý požární systém tunelu Valík.

Není obvyklé, že se zavírají oba tubusy najednou. Kvůli běžné údržbě se uzavírá vždy jeden tubus tunelu. Podle přítomných pracovníků je taková kontrola nutná podle bezpečnostních předpisů. I drahá technologie se musí kontrolovat. "Jednou za rok se musí tato kontrola udělat. My děláme samozřejmě pravidelné servisní prohlídky, abychom ale vyzkoušeli, jak se to chová v situacích, kdy je požár a podobně, tak se musí zavřít celý tunel," řekl QAPu bezpečnostní technik přes tunely Antonín Kučera. 

Pracovníci tedy na místě simulují situaci požáru. To provádí nejprve v pravém tubusu zahřátím tzv. "fibrolaseru" - čidla, který signalizuje požár. Před tímto krokem se ještě měří proudění vzduchu v tunelu. To že hlásiče fungují je jasné ihned po zahřátí fibrolaseru. V tunelu se ozývá v několika jazycích "Opusťte tunel, požár...". Ihned se zapíná také nouzové osvětlení. A spouští se i ventilátory. Na místo doráží také hasiči.

Kontroluje se celý systém

To ale není zdaleka všechno. Kontrolují se i další zařízení včetně proměnných značek, na kterých se ihned musí objevit hlášení o vypnutí motoru. Na proměnných značkách před tunelem se zase objevují nápisy tunel uzavřen.

Podle Michala Noska, vedoucího územního odboru vnější služby Plzeň - jih, jsou tyto proměnné značky i u sjezdu na dálnici. Pokud je nějaký problém a došlo by k uzavření tunelu, ihned se na této značce objeví místo ukazatele Praha uzavírka. Vše samozřejmě sledují pracovníci na středisku ve Svojkovicích. Ti sledují dění v tunelu 24 hodin denně. "V každém tubusu je umístěno celkem 5 kamer. Kamery jsou i z každé strany před tunelem," říká Michal Nosek.


Ve Valíku je několik kamer, radar i váhy

V tunelu je omezena rychlost na 80 kilometrů. Rychlost kontoluje radar, který změří rychlost na začátku tunelu a na konci tunelu a vypočte průměr. Na Valíku jsou kromě radaru váhy, které vozidla váží.

Podle policistů se lidé diví, že je tunel krátký a má spoustu takových bezpečnostních opatření. A udávají, že to co má Valík, nemají ani dlouhé tunely v Rakousku. Podle Noska je ale toto nutné."Musíme si uvědomit, že toto je nový tunel a proto podléhá jiným předpisům než některé dlouhé tunely v Rakousku."

Když tak poslouchám pracovníky na místě a příběhy, které už se staly, dávám za pravdu všem bezpečnostním předpisům. Lidé jsou schopni se při uzavírce tunelu otočit a jet zpět v protisměru nebo jít tunelem nakoupit do Olympie.

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT