Chránit práva pacientů a řešit problémy bude nově ve FN Plzeň ombudsmanka

16.06.2023 10:11

Nemocniční ombudsman řeší problémy a stížnosti pacientů. Tuto nově vzniklou funkci zastává od začátku června Marcela Hollerová.

Marcela Hollerová_ombudsmanka FN Plzeň

„Na základě Metodického pokynu Ministerstva zdravotnictví ČR přikročila FN Plzeň k vytvoření pozice nemocničního ombudsmana, kterou od 1.6.2023 zastává JUDr. Marcela Hollerová. V rámci své gesce vyřizuje stížnosti, pomáhá pacientům i zdravotníkům,“ potvrdila Gabriela Levorová, mluvčí FN Plzeň.

Ombudsman neboli veřejný ochránce práv chrání osoby, řeší stížnosti jednotlivců na jednání veřejné správy. Nemocniční ombudsman chrání práva pacientů a pomáhá řešit vzniklé problémy smírným způsobem za účasti obou stran. „Primární rolí ombudsmana je předcházení vzniku soudních a jiných sporů a na základě řešených podnětů shromažďuje podklady pro vznik nových či úpravu stávajících vnitřních předpisů. Zprostředkovává komunikaci nejen mezi pacienty a zdravotníky, ale i mezi zaměstnanci FN Plzeň,“ vysvětluje mluvčí nemocnice.

Nemocničního ombudsmana můžete kontaktovat telefonicky na čísle 377401271, e-mailem na ombudsman@fnplzen.cz nebo po dohodě osobně v pavilonu č. 55 ve FN Bory, areál bývalé vojenské nemocnice.

Foto FN Plzeň

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT