10.10.2025 17:25
Pozor! Nehoda v Plasích
Střet auta s motocyklem je hlášen z Plzeňské ulice
10.10.2025 17:25
Střet auta s motocyklem je hlášen z Plzeňské ulice
10.10.2025 16:31
Chodec utrpěl zranění po střetu s autem
10.10.2025 14:48
Město Plzeň dokončilo poslední úsek železniční cyklostezky z Plzně do Chrástu. Nová část v úseku pod Chlumem propojuje dříve vybudované trasy a umožňuje tak projet celou 7,5 kilometru dlouhou stezku po tělese bývalé železniční tratě.
Dobrá zpráva pro cyklisty! Poslední úsek stezky pro pěší a cyklisty na tělese zrušené železniční trati v Plzni pod Chlumem byl dokončen. Propojí železniční stezku se stávajícími cyklistickými komunikacemi a naváže na již otevřený úsek do Chrástu.
„Železniční cyklostezka z Plzeň do Chrástu je skvělým projektem, který propojuje dvě frekventované oblasti a cyklistům i pěším nabídne komfort. Těší mě, že se tuto akci podařilo realizovat ve spolupráci s Plzeňským krajem a čtvrtým městským obvodem,“ uvedl primátor města Plzně Roman Zarzycký. Kratší část úseku stavělo město Plzeň, další navazující úsek až do Chrástu pak Plzeňský kraj.
V blízkosti právě dokončeného úseku stezky připravuje městský obvod Plzeň 4 – Doubravka zázemí s občerstvením nazývané POSED. Bude zde venkovní posezení, vyhlídka a pumptrack pro děti. Právě tento plán byl příčinou, proč se dostavba posledního úseku cyklostezky zdržela, musel být přeprojektován do jiné polohy, která není s budoucím POSEDEM v kolizi.
K propojení již hotového úseku do Chrástu bylo třeba posledních 196 metrů stezky. „Stejně jako loni na podzim dokončený úsek ve směru do Chrástu umožňuje i tento poslední úsek oddělený provoz pěších a cyklistů. Předpokládáme, že provoz na začátku této celkem 7,5 kilometrů dlouhé stezky bude největší, protože je nejblíže městu,“ řekl Aleš Tolar, náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí.
Náměstek upřesnil, že na osm metrů širokém pásu tělesa bývalé železniční tratě je nyní stezka v šíři 5,5 metru, z toho 3,5 metru je vyhrazeno pro cyklisty, další dva metry oddělené hmatným pásem pak pro pěší. „Zbývající dva šířkové metry krajnice mají štěrkový povrch. Oddělený provoz pěších a cyklistů tak je pro všechny uživatele bezpečnější. O tom se mnozí z nich již přesvědčili na loni dokončeném úseku,“ dodal Aleš Tolar.
„Cyklisté mají stezky po bývalých železničních tratích rádi hlavně pro jejich mírný sklon, díky kterému je do pozvolného kopce vyšlápnou i děti. Naši cyklisté znají stezky po bývalé železnici hlavně z Bavorska. Na Plzeňsku je železniční stezka Plzeň – Chrást prvním delším úsekem po bývalé železnici, kterým říkáme railways. V případě Plzně tato railway navazuje na síť takzvaných plzeňských greenways, tedy vzájemně propojených stezek pro nemotorovou dopravu v údolích plzeňských řek a potoků,“ doplnila informace plzeňská cyklokoordinátorka ze Správy veřejného statku města Plzně Radka Žáková.
Za stavbu posledního úseku železniční cyklostezky Plzeň – Chrást Správa veřejného statku zaplatí 5 272 498 korun včetně DPH.
Foto Radka Žáková, MMP