02.12.2024 14:42
02.12.2024 13:10
Rekonstrukce nádražní budovy v Klatovech byla zahájena - VIZUALIZACE
02.12.2024 11:25
Krampusáci se chystají na rozhlednu Krkavec!
Na Koterovské se finišuje. V pondělí se tam vrátí doprava
Plzeňanům se uleví od uzavírek a výluk v hromadné dopravě. Kvůli rekonstrukci Koterovské byla také nutná dlouhodobá změna v provozu tramvajových linek 1 a 2.
Stavba byla rozdělena na dvě etapy, první byla realizována minulý rok, druhá letos. Vloni byla opravována část Koterovské od OC Galerie Slovany včetně okružní křižovatky na náměstí Generála Píky, letos rekonstrukcí procházel úsek od náměstí Generála Píky až ke křižovatce se Sladkovského ulicí. Důvodem rekonstrukce byl špatný stav konstrukce tramvajové trati vzhledem k jejímu stáří. Trať byla postavena v roce 1962 a poslední větší opravou prošla v roce 1997, kdy byly původní stojinové kolejnice zalité v asfaltovém povrchu nahrazeny tzv. BKV panely.
„Byla to jedna z největších dopravních staveb uplynulých let. Děkuji všem Plzeňanům za trpělivost s problémy, které jim přinesly uzavírky a výluky v městské hromadné dopravě. Kompletní rekonstrukci bylo opravdu nutné udělat. Tramvajová trať byla v tomto úseku velmi zastaralá. Věřím, že plusy, které takto rozsáhlá rekonstrukce přináší, pocítí nejen ti, kdo pojedou tramvají, ale i obyvatelé Koterovské ulice a jejího okolí,“ uvedl primátor města Plzně Roman Zarzycký.
V některých místech starých panelů a špatného technického stavu kolejnic mohly tramvaje projíždět jen desetikilometrovou rychlostí. „Při obnově kolejiště byly použity moderní technologie, a to především vybudování betonové vany s protivibrační a protihlukovou vrstvou. Tato vrstva byla použita i na boky kolejnic. Došlo i k celkové rekonstrukci inkriminovaného úseku, a to včetně navazující místní komunikace, nástupišť a zastávek, veřejného osvětlení, světelné signalizace i inženýrských sítí a parkových úprav,“ zdůraznil Pavel Bosák, první náměstek primátora pro oblast technickou Pavel Bosák.
Foto z průběhu stavby.
Náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí Aleš Tolar připomněl, že tuto jednu z největších investičních akcí města Plzně posledních let, dosahující čtvrt miliardy korun, bylo nutné rozložit do dvou etap a koordinovat ji s jinými dopravními omezeními. Dodal, že šlo o práce časově náročné: „Například musely být sneseny troleje, odmontováno veřejné osvětlení ze sloupů, rozebrány a odstraněny staré panely, v nichž bylo kolejiště usazeno a vyfrézována vozovka. Teprve poté mohly být vyměněny inženýrské sítě a například kanalizace byla v některých místech položena až v hloubce sedmi a půl metru. Po výměně inženýrských sítí mohla být budována konstrukce kolejiště, položeny nové povrchy na silnici, opraveny chodníky, zastávky a nástupiště a další úpravy.“
Rekonstrukci měl na starosti Odbor investic Magistrátu města Plzně. Celkové náklady do této chvíle dosáhly 209 milionů korun bez DPH.
Foto QAP