19.06.2025 18:15
19.06.2025 14:41
Muž měl obtěžovat dívku v trolejbusu. Policie hledá svědky
19.06.2025 13:52
Západočeské baroko má nové logo. Autorkou je mladá designérka ze Sutnarky - FOTKY
Nový terminál v Nýrsku usnadní přestupy mezi vlaky a autobusy - FOTKY
Cestující v Nýrsku se dočkali. Nový terminál u vlakové stanice výrazně zkracuje vzdálenost mezi autobusy a vlaky, nabízí parkování i bezbariérový přístup.
Ve středu 18. června 2025 byl slavnostně zahájen provoz na novém přestupním terminálu u železniční stanice v Nýrsku. Moderní dopravní uzel nabízí dvě stání pro autobusy veřejné linkové dopravy, parkoviště typu P+R s kapacitou 27 míst a především bezbariérové a pohodlné propojení s vlakovou dopravou.
Nová zastávka „Nýrsko, vlakové nádraží“ výrazně usnadní přestupy mezi autobusy a vlaky, které dosud komplikovala nutnost docházet zhruba 300 metrů od zastávky Pod Mezí.
„Je to velká radost. Nýrsko ukázalo, že jde postavit funkční a kvalitní přestupní terminál, kde je parkování pro osobní auta, nové autobusové zastávky, kvalitní točna i rekonstruované celé nádraží. Věřím, že se inspirují i další obce a města s železnicí. Kraj je připraven je v tomto podpořit i finančně,“ uvedl náměstek hejtmana Plzeňského kraje pro oblast dopravy Pavel Čížek.
Starosta města Nýrsko Miloslav Rubáš ve svém projevu shrnul historii celého projektu, aby připomněl, kolik úsilí, času a spolupráce bylo potřeba k jeho realizaci. Připomněl, že nákup pozemku pro parkoviště proběhl již v roce 2019 za finančního přispění města i Plzeňského kraje. Projektová příprava byla zahájena v roce 2022 a samotná stavba se uskutečnila v období od srpna 2024 do března 2025.
Nový přestupní uzel společně s lepší koncepcí veřejné dopravy nabídne pravidelně dojíždějícím do škol, do zaměstnání, za službami i cestujícím v oblasti cestovního ruchu širší možnosti efektivní volby dopravního prostředku.
Projekt je výsledkem spolupráce města Nýrsko, Evropského fondu pro regionální rozvoj a státního rozpočtu v rámci programu IROP 2021–2027. Celkové náklady na projekt, včetně projektových, stavebních prací a veškerého souvisejícího zajištění, dosáhly 20 milionů Kč. Z toho 85 % z celkových nákladů pokryla dotace z Integrovaného regionálního operačního programu (IROP), dalších 1,5 mil. Kč přispěl Plzeňský kraj.
Foto Plzeňský kraj