Některé opalovací přípravky v létě neochrání

30.06.2012 17:29

Časopis dTest varuje před některými opalovacími prostředky. Testy opět prokázaly, že ani značka nebo cena není tím správným bodem, podle kterého byste se měli orientovat.

Jako tomu bývá před každým létem, časopis dTest prováděl testy opalovacích prostředků. A jak tomu tak bývá, některé neprošly. Ne vždy je totiž cena nebo značka zárukou.

Letošní test časopisu dTest se zaměřil na opalovací přípravky s vysokou ochranou s ochranným faktorem 30. Zásadní nedostatky byly odhaleny hned u čtyř testovaných výrobků. Dva produkty dokonce získaly hodnocení nedostatečně ve zkoušce UVB ochrany, u dalších dvou selhala podobným způsobem UVA ochrana. "Opalovacích přípravků s nedostatečnou UV ochranou by se měli zákazníci určitě vyvarovat. Filtry pomáhají snižovat riziko vzniku některých nádorů kůže, jejichž počet stále narůstá," vysvětluje redaktor časopisu dTest Václav Beneš.

Cenou a značkou se neřiďte!

Z výsledků testů je zřejmé, že cenou se při výběru řídit nelze. "Známku nedostatečně si totiž odnesl i nejdražší přípravek v testu, Amway Peter Island Sun Lotion. 100 ml tohoto mléka stojí 248 Kč," uvádí Beneš.

Naopak mezi vítězi obstál se ctí jeden z nejlevnějších přípravků v testu, výrobek DM drogerie  Sundance/Transparentes Sonnenspray s cenou 65 Kč za 100 ml spreje.

Do testu byly tradičně zařazeny i přípravky přírodní kosmetiky. Právě u nich byla ale odhalena nedostatečná UVA ochrana, a to hned u dvou ze čtyř testovaných. Pro přírodní kosmetiku je navíc často typická horší kosmetická kvalita, mléka jsou často hutnější a hůře se roztírají. Čestnou výjimkou byl Yves Rocher Protectyl Végétal Spray 3en1 Hydraprotection, který splňoval požadavky na kosmetickou kvalitu velmi dobře a navíc obstál i ve zkouškách UVA a UVB ochrany.

Krémy na opalování proto nakupujte s rozvahou a nevěřte vždy jen reklamě nebo značce. Ta není zárukou, jak ukázal test. I obyčejný krém, který se koupí v obyčejné drogerii, je dobrý.

ilustrační foto

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT