01.05.2025 19:13
Složky IZS zachraňovaly odpoledne tonoucího muže
Muž se topil v Berounce v Plzni u sv. Jiří
01.05.2025 19:13
Muž se topil v Berounce v Plzni u sv. Jiří
01.05.2025 14:30
01.05.2025 10:00
Hasiči neměli žádný výjezd související s pálením čarodějnic
Správa železnic vybrala projektanty modernizace a elektrizace části trati z Plzně do Domažlic, a to ze Stodu do Domažlic.
V případě úseku ze Stodu do Domažlic připravuje Správa železnic modernizaci třicetikilometrového úseku, a to včetně druhé jmenované stanice. "Dosud jednokolejná trať se částečně zdvoukolejní. Stávající úseky Stod – Holýšov a Blížejov – Domažlice nahradí novostavba železniční trati pro rychlost až 200 km/h, zbývající část mezi Holýšovem a Blížejovem projde komplexní rekonstrukcí," uvedla Nela Eberl Friebová, mluvčí Správy železnic.
Projekt také počítá s novými zastávkami s bezbariérovým přístupem. Ke zvýšení bezpečnosti provozu přispěje dle Správy železnic i vybudování nadjezdů nebo podjezdů namísto přejezdů. Významnou součástí stavby bude také 900 metrů dlouhý tunel Střelice nebo nová železniční estakáda překonávající řeku Radbuzu u Stodu.
"Celá trať bude navíc připravena na provoz vlaků s evropským zabezpečovacím systémem ETCS," doplňuje mluvčí.
Předpokládané celkové náklady stavby dosahují téměř 14,2 miliardy korun. Potřebnou dokumentaci vypracují společnosti SUDOP PRAHA, SUDOP EU a Mott MacDonald za 291 266 000 Kč bez DPH. Projekt Modernizace trati Plzeň – Domažlice – st. hranice SRN, 3. stavba, úsek Stod (mimo) – Domažlice (včetně) je spolufinancován fondem EU z Nástroje pro propojení Evropy (CEF).
Vlaky mířící do Bavorska budou využívat jak zcela nové úseky, tak i ty, které projdou celkovou rekonstrukcí. Samotné stavební práce se plánují v letech 2027 až 2030.
Foto ilustrační