Trať z Plzně do Horažďovic bude dvojkolejná a rychlejší. Už se hledá projektant

27.05.2025 18:12

Železniční trať z Plzně do Horažďovic má být rychlejší a plně dvoukolejná. S projektováním se má už v dohledné době začít, teď Správa železnic hledá projektanta. Vlastní stavební práce jsou pak v plánu od roku 2027.

lavka v Koterově otevřena_foto QAP (28)

Rekonstruovat se má celkem 50 kilometrů železniční trati z Plzně do Horažďovic, vlaky by tu za pět let měly jezdit až 160 km/h. Rekonstrukce se bude týkat i nádraží v Nepomuku, Blovicích, Nezvěsticích a Starém Plzenci.

"Správa železnic hledá projektanta modernizace úseku z Plzně-Koterova do stanice Horažďovice předměstí. Nejvyšší přípustná nabídka je ve výši 228 844 000 korun. Vlastní stavební práce na vytížené spojnici západních a jižních Čech se plánují v letech 2027 až 2030. Jejich výsledkem bude plně dvoukolejná trať pro rychlost až 160 km/h," potvrdila tisková mluvčí správy Nela Eberl Friebová.

Cílem modernizace je celková přestavba více než 50 kilometrů trati z Plzně (Koterova) do Horažďovic předměstí. V úseku mezi Plzní-Koterovem a Nepomukem přibude druhá kolej, traťová rychlost se zvýší až na 160 km/h. Jízdní doby vlaků se díky tomu zkrátí o 10 až 12 minut.

Celkově rekonstrukcí projdou čtyři železniční stanice - Nepomuk, Blovice, Nezvěstice a Starý Plzenec a dalších šest zastávek - Jetenovice, Nekvasovy, Srby, Ždírec u Plzně, Zdemyslice a Šťáhlavy. V Milči se nástupiště přesunou blíž obci, namísto Velkého Boru vznikne zastávka v Horažďovické Lhotě. Jak uvádí Správa železnic na všech nádražích získají cestující bezbariérový přístup i pohodlný nástup do vlaků.

"Projektanti vytvoří dokumentaci pro povolení stavby. Dělníci začnou stavět na konci roku 2027, hotovo bude o tři roky později. Předpokládané celkové náklady dosahují 14,1 miliardy korun," doplnila dále tisková mluvčí Správy železnic.

foto: ilustrační

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
Auto CB ŠKODA Enyaq Enyaq coupé