Alfa Romeo Giulietta, auto roku 2011. Otestovali jsme za Vás…

28.12.2010 21:29

Alfa Romeo Giulietta je autem roku 2011. Jak se jezdí s touto moderní "Italkou", kterou v reklamě prezentuje divoška Uma Thurman? Rozhodli jsme se vůz otestovat za Vás!

100413_AR_Giulietta_16
100413_AR_Giulietta_01100413_AR_Giulietta_02100413_AR_Giulietta_03100413_AR_Giulietta_04100413_AR_Giulietta_05100413_AR_Giulietta_16100413_AR_Giulietta_33100413_AR_Giulietta_44100413_AR_Giulietta_45100413_AR_Giulietta_46100413_AR_Giulietta_47100413_AR_Giulietta_48100413_AR_Giulietta_49

Říká se, že jde o převratný model slavné milánské značky. Možná právě proto Alfa Romeo Giulietta vyhrála prestižní anketu a stala se autem roku 2011. O získání titulu pro tuto italskou krasavici rozhodlo hlasování celkem 35 předních českých motoristických novinářů. Hodnotila se konstrukce, design, bezpečnost, hospodárnost, ovladatelnost, jízdní vlastnosti, výkon a funkčnost a v neposlední řadě také cena a plnění ekologických norem. To vše tato Italka splnila na jedničku. V čem se skrývá její kouzlo?

QAP.CZ se rozhodl pro Vás auto roku 2011 prozkoumat. Jaká je Alfa Romeo Giulietta?


Zamilujete se do ní na první pohled…

Na první pohled je Giulietta rozhodně elegantní, luxusní, sportovně laděný vůz. Přesto ale nemáte pocit, že jí musí vlastnit boháči. Rozhodně nepůsobí snobsky. Troufáme si říct, že design a vzhled uspokojí jak muže, tak ženy. Alfa Romeo Giulietta zkrátka ladí oku. Bude také ladit Vaší peněžence? Čtěte dál….


Nejde o žádnou „línou“ Italku….
Kromě krásy má Giulietta mnoho dalších předností. Při naší zkušební jízdě se hned většina z nich projevila. „Je to automobil nižší střední třídy. Vozy mají skvělé motory s nižším obsahem a přitom s vysokým výkonem. Standardně se dodává šestistupňová převodovka,“ uvádí naše průvodkyně Věra Hanzlíčková, prodejce autosalonu Auto CB.

Svezení je rozhodně velmi pohodlné, perfektně je nastavené také řízení. Už při prvním otočení volantu poznáváme, s kým máme tu čest. Nejde o žádnou „línou“ Italku, Guiletta je mrštná. Při ostřejším tempu ale oceníte klid a téměř žádné vibrace. Vůz krásně sedí a je dobře ovladatelný i na sněhu.

Italský vkus se projevil v interiéru…
Také interiér vozu si zaslouží nejlepší hodnocení. Středový panel, který v interiérech některých vozů nepůsobí zrovna elegantně, tady zmizel úplně. Někomu efektní panel může připadat možná futuristický. Většina řidičů ale ocení spíše jednoduchou eleganci. Opět se projevil vyhlášený italský vkus…


Zajímavostí je určitě nabídka dvou druhů navigací. „Zákazník si může vybrat buď vestavěnou navigaci se sklápěcím displejem, který je ale velmi rozměrný. Nebo odnímatelnou navigaci, která se uchytí přímo do intergrovaného držáku na přístrojové desce,“ ukazuje Věra Hanzlíčková.


Gulietta excelovala v bezpečnosti

V testech bezpečnosti doslova zazářila, jde o nejbezpečnější vůz ve své třídě. V prestižním nárazovém testu Euro NCAP získal vůz pět hvězdiček. Neuvěřitelný výsledek 87 bodů ze 100 potvrdil, že je Alfa Romeo Giullietta nejbezpečnějším kompaktním vozem.


Jak hluboko musíte sáhnout do kapsy…..

Na závěr se hodí určitě srovnat poměr ceny a výkonu. I tady si Giulietta připisuje kladné body. Koupit jí můžete už za 454 000,- Kč. Jde o verzi Progression, s motorem 1,4T, silnější 1,6 JTD je za 501 000,- Kč. V základní nabídce je ale více než jste zvyklí u ostatních vozů stejné třídy. „Do standardu patří 5ti letá záruka, 6 airbagů, stabilizace VDC s hill-holderem, který usnadňuje rozjezdy do kopce. V základu pořídíte i klimatizaci, rádio s CD a MP3, 16palcová kola, palubní počítač, efektní zadní spoiler a praktický systém Start&Stop. Ten oceníte hlavně ve městě, dokáže ušetřit hodně paliva. Guliettě nechybí ani systém DNA pro volbu stylu jízdy (dynamické, normální a bezpečné v nejobtížnějších podmínkách), pro správný požitek z jízdy,“ vyjmenovává Věra Hanzlíčková. S motorem 1,4 T dokážete v pohodě jezdit za průměrných 6 – 6,5 litru/100km.

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT