11.12.2024 15:28
11.12.2024 14:24
Šumavský Špičák zahájí o víkendu lyžařskou sezonu! Využijte slevy na skipasy
11.12.2024 13:01
Policie pátrá v souvislosti s krádeží v centru Plzně po muži na fotografii. Poznáte ho?
České dráhy uvedly do provozu další čtyři desítky modernizovaných vozů
V průběhu měsíce prosince uvedly České dráhy do provozu další čtyři desítky modernizovaných vozů a pokračovaly v zavádění komfortnějších spojů. Přinášíme přehled těch, které se týkají regionu Plzeň.
České dráhy uvedly v průběhu měsíce prosince do provozu další čtyři desítky modernizovaných rychlíkových vozů. Díky tomu nabídnou v současném jízdním řádu 2015 o 39 komfortních vlaků více. Počet komfortních dálkových spojů tak stoupne ze 117 na 156 vlaků.
Vedle tradičních značek komfortních spojů SuperCity Pendolino, EuroCity, InterCity, EuroNight a Expres se mezi nimi objevují nové kategorie railjet a rychlík vyšší kvality (Rx). Komfortní vozy jsou ve větší míře zavedeny i v dalších rychlících.
Klimatizované velkoprostorové kombinované vozy 1. a 2. třídy typu ABpee jsou nyní uváděny do provozu v rychlících z Prahy do Plzně a Chebu a také do Klatov a Železné Rudy. Cestující v nich mají k dispozici elektrické zásuvky 230 V pro napájení drobné elektroniky, jako jsou notebooky nebo mobilní telefony. V 1. třídě mohou cestující využít také sklopné nebo rozkládací stoly. Ve vozech jsou místa pro uložení jízdních kol. Vozy ABpee v počtu 15 kusů modernizovala polská společnost Pesa.
Česká společnost KOS Krnov pak provedla tzv. malou modernizaci 26 velkoprostorových vozů 2. třídy typu Bdt. Ty dostaly např. nové polstrované sedačky a jsou vybaveny elektrickými zásuvkami 230 V pro napájení drobné elektroniky. Ve vozech jsou také místa pro uložení jízdních kol. Vozy typu Bdt jsou zařazeny do rychlíků z Prahy přes Plzeň do Klatov a Železné Rudy a z Brna přes Břeclav, Hodonín, Otrokovice a Přerov do Olomouce.
Oba typy vozů jsou nově vybaveny také posuvnými, tlačítky ovládanými dveřmi, které jsou za jízdy blokované. Díky tomu se také zvyšuje bezpečnost cestujících. Úpravou podvozků a brzd byla zvýšena také jejich rychlost ze 120 km/h na 140 km/h.
V novém jízdním řádu se komfortní dálkové spoje rozšířily především na trati z Prahy přes Plzeň do Chebu, Klatov a Železné Rudy. "V příštím roce se chceme zaměřit na rozšíření počtu komfortních dálkových vlaků na dalších linkách, také mezi moravskými krajskými městy," doplnil Michal Štěpán.
Modernizované vozy s čalouněnými sedačkami místo koženky nabízejí i další vlaky, které zatím nesou běžné označení rychlík. Jsou to například motorové soupravy z Prahy přes Příbram do Českých Budějovic, z Plzně do Mostu, z Prahy do Turnova a Tanvaldu nebo z Kolína do Rumburku.