Hlavní tah z Kralovic na Kožlany se dočkal oprav

01.07.2015 8:02

Bezpečnější a hlavně konečně opravený je hlavní silniční tah z Kožlan do Kralovic na severním Plzeňsku. Rekonstrukce vyšla na bezmála 30 milionů. Opravený úsek byl nejhorším z hlavního tahu na Rakovník.

FOTO KÚ Plzeňského kraje (1)

Řidiči v regionu mají k dispozici další z opravených silnic. Tentokrát orozsáhlou rekonstrukcí prošel hlavní tah z Kožlan na Kralovice, který je jednou z páteřních komunikací severního Plzeňska a především hlavní spojnicí na tah I/20 od Rakovníku. Úsek mezi Kožlany a Kralovicemi byl přitom v nejhorším stavu celé komunikace.

Řidiči se museli v posledních dnecfh na opraveném úseku vyrovnat mimo jiné i se sníženou rychlostí a zákazem předjíždění. Silnice, kde se poměrně často vyjíždělo k nehodám, by tak měla být díky novým opravám také bezpečnější. Jde přitom o hlavní tah, který severní Plzeňsko spojuje nejen s Rakovnickem, ale i Prahou s Středočeským krajem.

"V kralovickém regionu má charakter páteřní komunikace s napojením na silnici první třídy I/20, vedoucí do Plzně a je využívána i pro pravidelné dojíždění,“ říká Pavel Panuška, generální ředitel Správy a údržby silnic Plzeňského kraje, která byla v zastoupení Plzeňského kraje investorem celé stavby.

"Hlavním dopravním cílem pro naše občany je Plzeň, ale směr na Rakovník je pro nás také důležitý, protože tudy cestují lidé, směřující na Prahu,“ uvedl starosta Kralovic Rudolf Salfický. Právě nově opravený úsek byl přitom ze skoro třicetikilometrové silnice na Rakovník v nejhorším stavu.

Oprava silnice byla nutná i kvůli velkému dopravnímu zatížení. "Jezdí tu čím dál tím více aut a také rostoucí počet kamionů, které si tak zkracují cestu na Plzeň a na dálnici do Německa,“ doplnil starosta Kožlan Vladimír Přibyl.

Rekonstrukce silnice II/229 mezi Kralovicemi a Kožlany je jednou z patnácti, kterou letos před začátkem léta realizuje Plzeňský kraj na silnici nižších tříd díky téměř čtyřistamiliónovým evropským dotacím. "Celkem letos investuje náš kraj do silnic kolem miliardy korun,“ dodává náměstek hejtmana Plzeňského kraje pro oblast dopravy Jaroslav Bauer.

Opravy vyšly na 29 milionů korun. Odstranění lokálních nerovností a nadbytečného množství spár se zvýšila bezpečnost silničního provozu a komfort jízdy, zlepšily se i odtokové poměry vody z vozovky.

FOTO: Krajský úřad Plzeňského kraje

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT