Jižní nádraží v Plzni bude kompletně dokončeno do konce roku!

05.02.2013 13:05

QAP.CZ vám přináší aktuální informace, co se u "Jižního nádraží" v Plzni ještě chystá a co už je hotové. Nový kabát dostane do budoucna i okolí "Jižního". Máme pro vás i aktuální foto. 

DSC06174
DSC06166DSC06167DSC06168DSC06169DSC06170DSC06171DSC06172DSC06173DSC06174DSC06175DSC06176DSC06177DSC06178DSC06179DSC06180DSC06181DSC06182DSC06183DSC06184DSC06185DSC06187DSC06188DSC06189DSC06190

Že v Plzni probíhá velká modernizace železniční dopravy, není už žádná novinka. Proměny se dočkalo i "jižní nádraží" a QAP.CZ pro vás zjišťoval, co všechno už je hotové, co se teprve chystá a kdy práce definitivně skončí...

,,V současné době je dokončena rekonstrukce kolejiště, včetně nástupišť a přístřešků pro cestující. Dokončena je i opěrná zeď v ulici Borská. Během stavby došlo ke kompletní rekonstrukci stanice včetně železničního spodku a svršku, nástupišť, přístřešků, osvětlení, informačních systémů pro cestující atd..., " prozradil QAPU.CZ Petr Kolář ze Správy železniční dopravní cesty, Stavební správy Západ. Prozradil nám také to, že město Plzeň plánuje v budoucnu rozšíření Borské ulice a proto byla ve spolupráci s městem vybudována i opěrná zeď v Borské ulici, která je přípravou na zmíněné rozšíření.

Co tedy ještě zbývá na "jižním" dokončit? ,,Chybí dokončit a zprovoznit výtahy pro cestující, v plánu jsou terénní úpravy a zpevněné plochy, čekají nás drobné nedodělky a celkový úklid staveniště," doplňuje Petr Kolář s tím, že kompletně by stavba měla být dokončena do konce letošního roku. 

,,U jižního nádraží probíhá stavba "průjezd uzlem Plzeň" v souvislosti s třetím tranzitním koridorem a při této stavbě dochází k úpravě kolejí na tomto nádraží, perónů a mostů, které jsou přes Radbůzu a pokračují až k mostu, kde jezdí tramvaj číslo dva na Skvrňany," prozradil nám už dříve Vladimír Kostelný, ředitel Krajského centra osobní dopravy Českých drah v Plzni.

Slavnostního zahájení se významná etapa modernizace české železnice dočkala před více než rokem a součástí je stanice Plzeň Jižní předměstí včetně nového přemostění řeky Radbuzy, Prokopovy ulice, Vejprnického potoka a Vejprnické ulice. V Plzni je do stavby zahrnuta také výstavba oboustranně prodlouženého podchodu pro cestující ve stanici Plzeň hlavní nádraží. 

A na co se tedy můžeme v budoucnu těšit? Ze železniční stanice Plzeň hl. n. budou vyústěny dvě dvojkolejné železniční tratě, jednak koridorová trať do Chebu a dále dvoukolejná trať s projektovanou traťovou rychlostí 200 km/h směrem do Domažlic a dále do západní Evropy. V rámci této stavby se připojí modernizované kolejiště do západního zhlaví stanice Plzeň hl. n. přechodným stavem, který bude zrušen až ve stavbě osobního nádraží uzlu Plzeň.

FOTO:QAP.CZ  

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT