Měření rychlosti v Plzni přitvrdí! Město chystá úsekové měření i nové radary

07.01.2014 12:21

Úsekové měření, o kterém se v Plzni mluví, se v letošním roce přece jen rozjede. Město ovšem uvažuje ještě o další novince. A tou je znovuvzkříšení starých budek na radary.

Řidiči v Plzni by se v novém roce měli připravit na mnohem přísnější dohled. Město chce po dlouhých přípravách a testování spustit úsekové měření. Osadit by se měly i nové radary do již stávajících schránek na frekventovaných tazích. Úsekové měření se postupně rozroste na zhruba dvanáct úseků v Plzni.

Už několik měsíců se v Plzni mluví o takzvaném úsekovém měření rychlosti. Testovalo se během léta na Rokycanské a jasně ukázalo, že řidiči si větší dohled "zaslouží". Zhruba jen 7 procent šoférů povolenou rychlost dodržovalo. Faktem ovšem na druhou stranu je, že u většiny nebylo překročení rychlosti až tak vysoké. "Objevili se ale i řidiči, kteří na Rokycanské jeli až 200 kilometrů v hodině," potvrdil QAPu radní pro bezpečnost Robert Houdek.

Město si nechalo od policie vytipovat zhruba 12 míst, kde by úsekové měření řidičům prospělo. Zatím ale projekt vázne na ceritfikaci. "Město dál chce, aby úsekové měření v Plzni bylo, nicméně z legislativních a hlavně certifikačních důvodů se to pozdrželo. to znamená, že v současné době žádné úsekové měření v Plzni není. Ty kamery, které jsou na Plaské a Rokycanské, jsou určené na kontrolu kradených vozidel a scannují SPZ aut. Pracujeme na tom, abychom úsekové měření v letošním roce zprovoznili," říká radní.

"Ta realizace bude určitě postupná. První by měla být tedy Plaská a ne z toho důvodu, že by to byl nejhorší úsek v Plzni, ale z toho důvodu, že by se využila právě ta kamera a linka, která tam vede," vysvětluje Robert Houdek. 

Policie vytipovala například kus Sukovy ulice, Karlovarskou, Koterovskou, U Seřadiště nebo třeba Edvarda Beneše. "Určitě to úsekové měření nebude takříkajíc deset metrů od cedule, ale první a zásadní měřítko je bezpečnost. Plaská je samozřejmě jiná situace, protože i když je to na okraji Plzně, tak je to frekventovaná silnice, lidé tam přecházejí, v okolí jsou rodinné domy a sídliště. To samé Edvarda Beneše. Ale myslím si, že ty čtyřproudové úseky na okraji Plzně budou poslední úseky, které se budou osazovat," dodává radní pro bezpečnost..

Oživení starých budek na radary? I na to se mohou řidiči těšit...

Kromě úsekového měření město uvažuje také o znovuzprovoznění starých známých schránek, ve kterých se po městě přemisťovala před lety radary. "Uvažujeme i o tom, že bychom znovu zprovoznili schránky na radary, které byly po Plzni. Těch bylo asi devět. Nejspíš ale nevyužijeme všechny, protože si myslím, že některé byly na málo frekventovaných místech. Nicméně například ta, jak je na Rokycanské nebo na Karlovarské, tak tam by klidně mohly být," potvrdil Robert Houdek.

Úsekové měření v Plzni by se s výhledy, které jsou v tuto chvíli aktuální, mohlo spustit zhruba za tři měsíce. Pokud jde o osazení již stávajících schránek na radary, tam je to jednodušší. Jednat by se o tom mohlo už na přelomu únoru a března a pak už by bylo otázkou jen kráké doby, kdy by radary opět v Plzni mohly fungovat. "Použitelné ovšem budou jen ty schránky, které mají reálné připojení. Například vypadnout by mohla schránka na Valše, naopak napojení třeba na Karlovarské by nemělo být problémem," uzavírá radní pro bezpečnost.

FOTO: ilustrační

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
Auto CB ŠKODA Čištění klima