14.12.2024 12:23
14.12.2024 10:12
Tragická dopravní nehoda u Plzně. Chodec střet s vozidlem nepřežil
14.12.2024 8:28
Plzeň má rekordní rozpočet na rok 2025. Investovat se bude do DEPO2015 i dopravy
Mezi Pernolcem a Přimdou mohou řidiči jezdit po nové rekonstruované silnici
V uplynulém týdnu byly slavnostně uvedeny do provozu dva rekonstruované úseky silnice II/198 mezi obcí Pernolec a Přimdou. Rekonstrukce zlepší i přístup k dálnici D5.
V uplynulém týdnu byly slavnostně uvedeny do provozu dva rekonstruované úseky silnice II/198 mezi obcí Pernolec a Přimdou. Zlepší se tak i přístup k dálnici D5.
První úsek vedoucí od křižovatky se silnicí II/199 před Tachovem přes Pernolec k obci Úšava měří 4,2 km. Celkové náklady na opravu úseku byly 39 milionů korun, z toho 85% bylo financováno za finanční podpory EU z ROP – NUTS II Jihozápad.
Druhý úsek v délce 4 km spojuje dálniční připojení dálnice D5 s Přimdou. Celkové náklady na opravu činily 19 milionů korun. Celá stavba byla financována za finanční podpory EU z ROP – NUTS II Jihozápad.
Slavnostního uvedení obou úseků do provozu se zúčastnil náměstek hejtmana pro dopravu Jaroslav Bauer, náměstek hejtmana a starosta Tachova Jiří Struček, ředitel Správy a údržby silnic Plzeňského kraje Pavel Panuška a za zhotovitele, společnost EUROVIA CS, Jaroslav Loučím.
"Účelem obou staveb byla celková rekonstrukce částí silnice II/198, která byla ve velmi špatném stavu, a která je dálničním přivaděčem ve směru od Tachova a Chebu. Místní lidé na tuto opravu silnice dlouho čekali, nyní se dočkali velmi kvalitní opravy. Silnice přispěje k pohodlnějšímu a hlavně bezpečnějšímu provozu v této části Tachova. Celá akce se mohla uskutečnit díky evropským penězům," uvedl Jaroslav Bauer.
Rekonstrukce asfaltobetonového povrchu silnice včetně jejích ložních vrstev byla provedena za úplného uzavření komunikaci, což přispělo k vyšší kvalitě vozovky. Po odfrézování 20 mm starého povrchu vozovky byl proveden Remix za studena v tloušťce 200 mm, který zajistil úplnou homogenitu části konstrukční vrstvy silnice, která vykazovala značné množství poruch. Poté byla položena nová ložní vrstva a nová obrusná vrstva silnice. Součástí stavby bylo i provedení povrchové úpravy všech sjezdů a rozjezdů křižovatek, dosypání a zpevnění krajnic, včetně nového vodorovného dopravního značení v provedení plast.