Na Borech se otevřel další sjezd na dálnici D5

30.11.2011 12:38

Ve středu 30. listopadu se v Plzni otevřel další úsek silnice I/27. Do Litic se tak konečně bez objížďky dostanou všechna auta a na dálnici D5 můžete po novém úseku pohodlně a rychle dojet i z Klatovské třídy!

Otevření nového úseku silnice I/27 v Plzni na Borech.

Na dálnici D5 můžete v Plzni sjet pohodlně a rychle už i z Bor! Ve středu 30. listopadu otevřelo Ředitelství silnic a dálnic nový úsek na silnici č. 27, který se přes Sukovou ulici propojí s Klatovskou třídou.

Úsek silnice č. 27 Plzeň, Tyršův sad – Sukova se stavěl od roku 2008 a jeho zprovozněním dochází k odlehčení dopravní zátěže především v části Klatovské třídy a zároveň se vytváří předpoklad pro pokračování průtahu silnice I/27 Plzní sever – jih v úseku Sukova – Přemyslova – Karlovarská.

"Jsem rád, že můžeme otevřít tento předposlední úsek z celkových 12 kilometrů a chci poděkovat všem zúčastněným, kteří se na tom podíleli. Zhotovitelům patří velký dík i za to, že v uplynulém roce v průběhu intenzivních jednání našli úspory v celkové výši 47 milionů korun na této stavbě, i když byla v pokročilém stadiu rozestavěnosti. Sejdeme se zde ještě 14. prosince, kdy budeme otevírat další navazující úsek. Plzni přeji, ať jí tato stavba slouží ku prospěchu!" řekl zástupce investora, ředitel ŘSD Ing. René Poruba.

"Silnice je bez jakéhokoliv omezení v provozu od středy 30. listopadu pro veškerou dopravu," řekl QAPu.cz ředitel ŘSD správa Plzeň Ing. Zdeněk Kuťák a pokračoval: "Bude zároveň zrušena sjezdová rampa u věznice, takže přístup do Litic je už prostřednictvím nově opraveného mostu v Českém údolí a tím podjezdem pod touto trasou."

"Tato akce je rozhodně důvodem k velkému úsměvu pro nás všechny, pro občany města Plzně i pro ty, kteří kolem města cestují," prohlásil primátor Plzně Martin Baxa. "Tento úsek mimo jiné výrazně zlepší dopravní obslužnost naší klíčové průmyslové zóny na Borských polích, zlepší dopravní obslužnost této části města a samozřejmě tím vzniká další prostor pro další budování dopravního systému."

"Tato čtyřproudová komunikace v šířce 22,5 metru budovaná na návrhu rychlost 70 km/h je 1 km a 24 metrů dlouhá. Celkové náklady na stavbu činily 879 milionů korun, z čehož 780 milionů zaplatil stát prostřednictvím SFDI a zbylých 99 milionů zaplatilo statutární město Plzeň. Stavba obsahuje jednu mimoúrovňovou křižovatku, dva mosty v délkách 42 a 53 metrů, celkem 37 objektů přeložek inženýrských sítí, což svědčí o tom, že to bylo velice technicky složité a celkem šest přeložek souvisejících komunikací," uvedl Kuťák a dodal: "Pro Plzeň je to určitě významná akce, která procházela složitým obdobím už od svého zahájení v roce 2008, když jsme v roce 2009 čelili zastavení finančního toku a ve spolupráci s městem a zhotovitelem jsme na bázi opravdu veliké důvěry pokračovali, byť pomalejším tempem, dál tak, abychom tu stavbu úplně nezastavili. V roce 2010 stavba čelila druhému ohrožení zastavením, víme, že v rámci republiky byla zastavena řada staveb z důvodu fatálního nedostatku finančních prostředků a tady jsme připravili obsáhlý materiál, který přesně specifikoval, jaké škody vzniknou, pokud tu stavbu budeme muset přerušit. Dopisy jsme odeslali přímo ministru dopravy, ministru financí, řediteli SFDI i našemu generálnímu řediteli a tato snaha vykrystalizovala v to, že stavba mohla pokračovat dál. Je to v pořadí šestá stavba budovaná v rámci přivaděčů k dálnici D5, čeká nás poslední sedmá. Není náhodou, že s ohledem na tuto dopravní infrastrukturu byla Plzeň vyhodnocena jako město s nejvyšší bezpečností silničního provozu v republice. Čekají nás další výzvy, třeba hned pokračování této komunikace v úseku Sukova - Karlovarská, i vnitřní městský okruh silnice I/20 v úseku Jasmínová - Plaská, most generála Pattona, což je uzel, který musíme rekonstruovat a v neposlední řadě je to i třemošenský rybník Orlík, který by čtyřproudovou komunikací propojil Lochotín s již dobudovanou a letos otevřenou přeložkou Třemošná. Jsem přesvědčen, že se nám tyto stavby podaří připravit. Děláme ve spolupráci s městem pro to všechno."

Pásku slavnostně přestřihli společně s primátorem Baxou, ředitelem plzeňského ŘSD Kuťákema a ředitelem ŘSD Porubou, také  náměstek Plzeňského kraje pro dopravu Jaroslav Bauer, starosta ÚMO Plzeň 3 Jiří Strobach, za Státní fond dopravní infrastruktury náměstek sekce pro správu finančních zdrojů Ing. Jaroslav Krauter a za Sdružení firem Strabag a Berger Bohemia, ředitel závodu Berger Ing. Vladimír Boršek.

Silnice I/27 je dálkovou trasou mezinárodního významu, propojující oblast Železnorudska a Šumavy s Plzeňskem a severními Čechami.

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT