Na plzeňském nádraží vyrostlo nové nástupiště s kolejí, práce pokračují - FOTKY

19.07.2015 9:43

Na hlavním vlakovém nádraží v Plzni probíhají stále rekonstrukční práce. Pozvolna roste nové nástupiště i kolej, zprovoznění původních nástupišť 2 a 2A je plánováno na srpen letošního roku.

DSC_0196
DSC_0191DSC_0192DSC_0193DSC_0194DSC_0195DSC_0196DSC_0197DSC_0198DSC_0199DSC_0200DSC_0201

Hlavní vlakové nádraží v Plzni připomíná v letošním roce více než nádraží staveniště. Jeho horní část obsadila těžká technika a intenzivně se zde buduje.

V rámci realizovaných prací dochází nejen k rekonstrukci kolejiště, ale také nástupišť. Cestující se mohou těšit kromě rychlejší a pohodlnější jízdy také na čtyři moderní nástupiště, ke kterým budou mít výrazně bezpečnější přístup díky novému podchodu. Čtyři nová nástupiště za 150 milionů korun budou asi o čtvrt metru vyšší, než jsou ta dosavadní. Při nastupování i vystupování z vagonů by tak pasažéři měli zdolávat maximálně dva schůdky.

Aktuálně na plzeňském hlavním nádraží roste nové nástupiště a nová kolej na místě nástupiště původně označeného jako 2 a 2A. Jejich zprovoznění je plánováno na srpen letošního roku a následně započnou rekonstrukční práce na nástupištích původně označených jako 1 a 1A, která by měla být hotová v prosinci letošního roku.

Krom oprav nástupišť bude jedním z hlavních přínosů i zkvalitnění průjezdu pro vlaky, které budou moct projíždět rychlostí až 80 kilometrů v hodině. To dosud nebylo možné.

Součástí stavby je i celková obnova železničního spodku a odvodnění. Modernizací projde i takzvaný most Gambrinus přes ulici U Prazdroje. Práce by měly končit v závěru letošního roku, definitivně hotovo bude v březnu příštího roku.

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT