04.10.2025 14:01
Volby skončily, začalo sčítání hlasů
Kdo usedne do sněmovny? Výsledky budou jasné ještě dnes, předpokládá se ve večerních hodinách.
04.10.2025 14:01
Kdo usedne do sněmovny? Výsledky budou jasné ještě dnes, předpokládá se ve večerních hodinách.
03.10.2025 16:34 04.10.2025 9:37
04.10.2025 9:27
Přinášíme fotky ze zápasu
Na hlavním vlakovém nádraží v Plzni probíhají stále rekonstrukční práce. Pozvolna roste nové nástupiště i kolej, zprovoznění původních nástupišť 2 a 2A je plánováno na srpen letošního roku.
Hlavní vlakové nádraží v Plzni připomíná v letošním roce více než nádraží staveniště. Jeho horní část obsadila těžká technika a intenzivně se zde buduje.
V rámci realizovaných prací dochází nejen k rekonstrukci kolejiště, ale také nástupišť. Cestující se mohou těšit kromě rychlejší a pohodlnější jízdy také na čtyři moderní nástupiště, ke kterým budou mít výrazně bezpečnější přístup díky novému podchodu. Čtyři nová nástupiště za 150 milionů korun budou asi o čtvrt metru vyšší, než jsou ta dosavadní. Při nastupování i vystupování z vagonů by tak pasažéři měli zdolávat maximálně dva schůdky.
Aktuálně na plzeňském hlavním nádraží roste nové nástupiště a nová kolej na místě nástupiště původně označeného jako 2 a 2A. Jejich zprovoznění je plánováno na srpen letošního roku a následně započnou rekonstrukční práce na nástupištích původně označených jako 1 a 1A, která by měla být hotová v prosinci letošního roku.
Krom oprav nástupišť bude jedním z hlavních přínosů i zkvalitnění průjezdu pro vlaky, které budou moct projíždět rychlostí až 80 kilometrů v hodině. To dosud nebylo možné.
Součástí stavby je i celková obnova železničního spodku a odvodnění. Modernizací projde i takzvaný most Gambrinus přes ulici U Prazdroje. Práce by měly končit v závěru letošního roku, definitivně hotovo bude v březnu příštího roku.