06.06.2025 15:05
06.06.2025 13:30 06.06.2025 14:30
Dopravní nehodu u Losiné nahlásil systém eCall. Zasahují všechny složky IZS - FOTKY
06.06.2025 14:29
Záchranáři zpět na Hracholuskách. Bezpečnost u vody hlídají už 16. sezónu
Nový most přes Úhlavu využijí i kamiony mířící do Německa
U Úborska na Klatovsku byl ve čtvrtek 18. srpna zprovozněn nový most přes Úhlavu za 54,5 milionu korun. Jezdit po něm mohou i kamiony mířící do Německa!

Od čtvrtka 18. srpna je v provozu nový most u Úborska na Klatovsku. Využít jej může i nákladní doprava směřující z Nýrska na hraniční přechod Všeruby.
Plzeňský kraj uvedl do provozu most s přeložkou silnice II/192 u Úborska ve čtvrtek. Kapacitní most za 54,5 milionu korun může nově používat i nákladní doprava směřující od Nýrska k hraničnímu přechodu Všeruby. 35 metrů dlouhý most nahradil nevyhovující ocelový mostní objekt z roku 1938 s výrazně sníženou nosností.
Stavba nového mostu s přeložkou komunikace II. třídy č. 192, která probíhala od srpna roku 2010 do července 2011, zvýšila bezpečnost provozu a plynulost dopravy, zbavila se totiž nebezpečných úzkých zatáček. "Na realizaci projektu se podařilo získat dotaci z Regionálního operačního programu NUTS II Jihozápad ROP ve výši 92,5 %. Stavba stála celkem 54,5 milionů korun, přičemž dotace EU činí 46,3 milionu a dotace státního rozpočtu 4,1 milionu korun. Zbytek, tedy 4,1 milionu korun, hradí Plzeňský kraj prostřednictvím Správy a údržby silnic Plzeňského kraje, který také zajistil předfinancování akce v roce 2010," uvedl náměstek hejtmana Jaroslav Bauer.
"Zrekonstruovaná spojnice mezi Pocínovicemi, Bystřicí nad Úhlavou a Nýrskem je 500 metrů dlouhá a 3 metry široká. Komunikace je vybudovaná v násypu, má živičný povrch a nezpevněné krajnice. Nově jsou zde silniční svodidla, zábradlí, směrové sloupky a vodorovné dopravní značení," popsala most mluvčí Plzeňského kraje Petra Jarošová a dodala: "Vozovka je odvodněna do silničních příkopů navazujících na stávající příkopy zaústěné do řeky Úhlavy. Levostranný příkop je neobvykle v celé délce odlážděn dlažbou z lomového kamene pro případ, že by se zvedla hladina řeky."
Součástí stavby byla také demolice starého mostu, sadovnické úpravy, rekultivace ploch části bývalé silnice a přeložka sloupu nízkého napětí se zvýšením vzdušného vedení společnosti ČEZ, kterou nová komunikace vybudovaná v násypu vyvolala.
Předfinancování v roce 2011 zajistil Státní fond dopravní infrastruktury ČR, stavbu zrealizovalo sdružení firem STRABAG a.s. a SMP CZ a.s..