19.07.2025 14:33
V ulici Prvomájová v plzeňských Křimicích došlo k vážné nehodě. Silnice je uzavřena
Osobní auto se střetlo s motorkou, na místě probíhají záchranné a vyprošťovací práce
19.07.2025 14:33
Osobní auto se střetlo s motorkou, na místě probíhají záchranné a vyprošťovací práce
18.07.2025 21:34
18.07.2025 15:43 18.07.2025 17:06
Plzeňská Škoda dodá více než tři desítky trolejbusů do dvou českých metropolí. Vedle Českých Budějovic, Hradce Králové a Brna tak budou "plzeňské" trolejbusy jezdit také v Opavě a Ústí nad Labem.
Společnost Škoda Electric vyrobí celkem 33 trolejbusů pro Ústí nad Labem a slezskou metropoli Opavu.
Plzeňská firma v uplynulém měsíci podepsala s Městským dopravním podnikem Opava smlouvu na dodávku sedmi trolejbusů typu Škoda 26 Tr za zhruba 70 milionů korun. Nedávno Škodovka navíc uzavřela kontrakt s Dopravním podnikem města Ústí nad Labem na dodávku 26 nových trolejbusů ve dvou provedeních za 330 milionů korun.
"První vozidlo do Opavy dodáme v srpnu 2014, poslední kus pak do konce roku 2015. Letos se mohou rovněž těšit na nové trolejbusy cestující v Ústí nad Labem, poslední vozidla budou dodány během příštího roku," upřesňuje obchodní manažer Škody Electric Radek Kapr.
Flotilu vozidel městské hromadné dopravy v Opavě posílí dvanáctimetrové trolejbusy Škoda 26 Tr. Barevné provedení bude v typických bílo červených barvách.
"Prvním typem v dodávce vozů pro Ústí nad Labem bude velkokapacitní kloubový trolejbus typu Škoda 27 Tr v počtu deseti kusů, druhým pak patnáctimetrový trolejbus Škoda 28 Tr v šestnáctikusové sérii," říká Kapr. V případě typu 27 Tr bude dopravní podnik Ústí nad Labem prvním českým provozovatelem kloubových trolejbusů se střední hnací nápravou. Důvodem této technické inovace je provoz v náročném kopcovitém terénu, zejména v zimních měsících.
"Kromě Ústí nad Labem a Opavy jezdí naše trolejbusy v dalších jedenácti městech České republiky, například v Českých Budějovicích, Hradci Králové nebo v Brně. České moderní trolejbusy ale míří také do zahraničí, ať už se jedná o slovenskou Bratislavu, bulharskou Sofii nebo lotyšskou Rigu," dodává Karel Majer, ředitel divize Trolejbusy Škoda Electric.