14.12.2024 8:28
13.12.2024 17:56
Přepadení pošty v Tlučné, pachatel byl ozbrojen
13.12.2024 13:24
Plzeňští strážníci pomohli muži, který pomýšlel na sebevraždu
Plzeňská Škoda vyrobí unikátní tramvaje pro Turecko (08.05.2014 17:22:00)
Plzeňská Škoda dodá do Turecka více než sedm desítek tramvají, z toho dvanáct tramvají bude unikátních catenary-free. Hodnota zakázky přesahuje tři miliardy korun.
Škoda Transportation dodá do Turecka dvanáct unikátních catenary-free tramvají. Naváže tak na dodávku šedesáti tramvají ForCity Classic pro město Konya. Do Turecka poputuje celkem 72 tramvají v hodnotě 3,4 mld. korun.
"Jsme potěšeni, že došlo k navýšení stávajícího kontraktu o 20 % a do Turecka zamíří další tramvaje navíc vybavené catenary-free technologií. Vozidla budou nasazena na nové lince, jejíž 1,8 km dlouhá část nemá trolejové vedení. Celkem tak do tureckého města Konya dodáme 72 tramvají," říká Zal Shahbaz, viceprezident pro obchod společnosti Škoda Transportation.
První zkoušky nového pohonu se uskutečnily na zkušební trati ve škodováckém areálu v Plzni za přítomnosti certifikované osoby z Výzkumného Ústavu Železničního. Testování proběhlo na tramvaji ForCity Classic z první šedesáti-kusové série pro turecké město Konya.
"Během zkoušek dokázala tramvaj třicetkrát opakovaně zrychlit na 30 km/h. Bez nabíjení z troleje dokonce ujela 8 km. V praxi škodovácké catenary-free řešení předpokládá dojezd 3 km bez napájení přes pantograf, a to při rychlosti až 30 km/h," vysvětluje Milan Šrámek, vedoucí elektrických projektů Škoda Transportation.
Bateriový pohon tramvají se využívá hlavně v případě, kdy tramvaj má zajet do oblastí, kde není nainstalována trolej, především z estetických důvodů v historických centrech měst. Pohon může být použit také v případě poruchy vrchního elektrického vedení, tak aby tramvaj nebránila plynulosti silničního provozu. Bateriová tramvaj má baterie umístěné ve speciálních střešních kontejnerech, ve kterých mohou být podle požadovaného charakteru provozu umístěny baterie různých typů. V případě tramvají do tureckého města Konya použije Škoda vysocevýkonné baterie s technologií nano-lithium-titan. Dobití baterie proběhne vždy při jízdě tramvaje pod trolejí během několika minut.
Škoda Transportation v letošním roce vyrobí rekordních 115 tramvají. Během minulých několika měsíců vyrazily do provozu moderní tramvaje v turecké Konye, maďarské Miskolci a v Číně byl vyroben první prototyp licenčního vozidla. První prototypy nových tramvají zamíří také do Bratislavy a pražský dopravní podnik odebere dalších více než třicet nejmodernějších tramvají ForCity Alfa.