Plzní se bude prohánět unikátní bateriová tramvaj

14.04.2015 19:24

Do plzeňských ulic vyrazí unikátní bateriová tramvaj, která již brzy zamíří do tureckého města Konya. Jedná se o moderní plně nízkopodlažní tramvaj ForCity Classic s bateriovým pohonem.

Tramvaj v Depu (1)

Do plzeňských ulic vyrazí moderní plně nízkopodlažní tramvaj ForCity Classic s bateriovým pohonem umožňujícím vozidlům nezávislý pohyb na trakčním vedení s dojezdem nejméně 3 km.

V Plzni bude tramvaj absolvovat část typových zkoušek. Poté zamíří do Turecka.

"Naše společnost před téměř rokem jako první v České republice úspěšně otestovala na zkušební trati ve škodováckém areálu unikátní catenary-free technologii. Na koleje plzeňského dopravního podniku dnes vyrazila v pořadí již třetí vyrobená bateriová tramvaj, aby zde absolvovala část typových zkoušek. První dva prototypy již byly dodány do turecké Konye, kde podstoupí zbývající část typových zkoušek. Dalších devět tramvají bude vyrobeno a dodáno do Konye do konce července letošního roku a všechny budou posléze vozit cestující v Konye," říká Václav Petr, projektový manažer Škoda Transportation. 

Škoda Transportation uzavřela původně s dopravním podnikem v turecké Konye kontrakt na 60 tramvají ForCity Classic. Všechny tramvaje z této dodávky byly do Konye dodány koncem letošního března. Minulý rok si místní zákazník navíc objednal dalších dvanáct tramvají, tentokrát na bateriový pohon.  Všechny tramvaje pro Konyu jsou nízkopodlažní, pětičlánkové se třemi podvozky a navíc mohou jezdit v soupravě ze dvou vozidel i v plánovaném asi 4 km dlouhém tunelu. Jsou tedy konstruované jako lehké metro. Celková hodnota kontraktu na 72 tramvají činí 3,4 miliardy korun.    

Škodovácké catenary-free tramvaje mohou v současnosti bez napájení přes pantograf ujet v nejtěžších podmínkách běžného městského provozu nejméně 3 kilometry, při rychlosti až 30 km/h. Tento druh napájení se využívá hlavně v případě, kdy má tramvaj zajet do oblastí, kde není nainstalována trolej, nejsou tedy nutné vysoké investice do infrastruktury nebo jako v případě města Konya v historických částech města, kde by trolejové vedení narušovalo místní genius loci.

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
Auto CB ŠKODA Čištění klima