Po dvaceti letech lepší podchody a nová kolej - rekonstrukce hlavního nádraží pokračuje

28.09.2013 16:55

Dvacet let se v Plzni na hlavním vlakovém nádraží čekalo na přidání koleje a modernizaci podchodů. Nyní to vypadá, že se do konce roku Plzeňané skutečně dočkají.

IMG_0165
IMG_0161IMG_0162IMG_0163IMG_0164IMG_0165IMG_0166IMG_0167

Stavební a rekonstrukční práce na hlavním nádraží v Plzni stále pokračují. Hotovo by mělo být do konce roku. Co přinese nákladná rekonstrukce nového?

Kromě nových kolejí se cestující dočkají obnovy nástupišť. Pod těmi vznikne zcela nový podchod, který zajistí přístup k peronům od budoucího autobusového terminálu v ulici Šumavská. Na přidání jedné koleje a prodloužení podchodů se v Plzni čekalo téměř dvě desítky let.

Podchod do Šumavské a Železniční ulice by měl být do konce roku hotový. Směrem do Šumavské je hotová nosná konstrukce v části k prvnímu nástupišti a v červenci začala druhá etapa mezi novou částí a výpravní budovou.

Výstupy se schody a eskalátory budou na obě strany u nástupišť 1 a 1a. Podchod bude prodloužen až do Šumavské ulice, kde se zbourá zeď.

Koncem roku ale práce na hlavním nádraží také neskončí. Naplánována je modernizace tratí od Radbuzy do Skvrňan kromě úseku mezi areály Škodovky, tedy mezi Jižním předměstím a Domažlickou ulicí, což je součást jiné připravované stavby.

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT