Práce na plzeňském hlavním nádraží pokračují – aktuální FOTKY

11.09.2015 21:23

Rekonstrukce hlavního vlakového nádraží v Plzni pokračuje. Vyrostlo nové nástupiště a kolej, na ostatních nekrytých nástupištích přibyly lavičky, které dosud chyběly.

DSC_0291
DSC_0284DSC_0285DSC_0286DSC_0287DSC_0288DSC_0289DSC_0290DSC_0291DSC_0292DSC_0293DSC_0294DSC_0295

Rekonstrukční práce na hlavním vlakovém nádraží v Plzni pokračují a nádraží tak stále připomíná rozlehlé stanoviště. Vidět už jsou ale první dokončené práce.

V rámci realizovaných prací dochází nejen k rekonstrukci kolejiště, ale také nástupišť. Cestující se mohou těšit kromě rychlejší a pohodlnější jízdy také na čtyři moderní nástupiště, ke kterým budou mít výrazně bezpečnější přístup díky novému podchodu. Čtyři nová nástupiště za 150 milionů korun budou asi o čtvrt metru vyšší, než jsou ta dosavadní. Při nastupování i vystupování z vagonů by tak pasažéři měli zdolávat maximálně dva schůdky.

Aktuálně na plzeňském hlavním nádraží vyrostlo nové nástupiště a nová kolej na místě nástupiště původně označeného jako 2 a 2A. Ke zprovoznění došlo v srpnu roku a nyní jsou na řadě rekonstrukční práce na nástupištích původně označených jako 1 a 1A, která by měla být hotová v prosinci letošního roku.

Na aktuálně nezastřešených nástupištích také po několika měsících přibylo několik laviček, a tak si mohou cestující při dlouhém čekání na chvíli sednout. Předtím veškeré lavičky a s nimi možnost posadit se nebo si odložit tašky z nástupišť zmizely.

Krom oprav nástupišť bude jedním z hlavních přínosů i zkvalitnění průjezdu pro vlaky, které budou moct projíždět rychlostí až 80 kilometrů v hodině. To dosud nebylo možné.

Součástí stavby je i celková obnova železničního spodku a odvodnění. Modernizací projde i takzvaný most Gambrinus přes ulici U Prazdroje. Práce by měly končit v závěru letošního roku, definitivně hotovo bude v březnu příštího roku.

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT