08.12.2025 14:21
Novoroční ohňostroj na plzeňském náměstí nebude. Nahradí ho videomapping
Plzeňané letos přivítají nový rok bez tradičního ohňostroje.
08.12.2025 14:21
Plzeňané letos přivítají nový rok bez tradičního ohňostroje.
08.12.2025 10:00
Stačí odpovědět na jednoduchou soutěžní otázku a můžete být mezi výherci!
07.12.2025 19:05
V pondělí 12. listopadu byla zahájena první etapa rekonstrukce silnice v úseku Chrástecká – Jateční – Na Roudné. V rámci této stavební akce proběhne také celková rekonstrukce Masarykova mostu z počátku 20. století.
V pondělí 12. listopadu byla za přítomnosti hejtmana Plzeňského kraje Milana Chovance, jeho prvního náměstka Jaroslava Bauera a náměstka pro oblasti regionální rozvoj, fondy EU a informatika slavnostně zahájena první etapa rekonstrukce silnice v úseku Chrástecká – Jateční – Na Roudné.
Stavba je společnou akcí Plzeňského kraje a města Plzně a zahrnuje mimo jiné i výstavbu nového mostu přes Berounku a celkovou rekonstrukci starého mostu, který bude sloužit pro pěší a cyklisty. Termín ukončení je stanoven na červenec 2014.
V současné době úsekem projede 21 200 vozidel denně a současný stav komunikace neumožňuje tuto kapacitu zvýšit. Zrekonstruovaná silnice, včetně nového mostu, zachytí významný podíl tranzitní dopravy. Stejně důležité je také propojení dvou velkých plzeňských čtvrtí Doubravka – Severní Předměstí a napojení na lokálně významné silnice druhé třídy ve směru na Zruč a Chrást.
Velký význam bude mít nová komunikace i pro veřejnou dopravu. Vede zde autobusová linka PMDP č. 30 s 220 spoji denně, které jen ve špičce přepraví 1600 cestujících.
Podle slov hejtmana Milana Chovance je "dnešní zahájení rekonstrukce ulice Chrástecké – Jateční velmi dobrá zpráva pro Plzeň. Je to velmi důležitá komunikace, skoro bych řekl, že v této fázi důležitější než západní okruh."
V rámci této stavební akce proběhne také celková rekonstrukce Masarykova mostu z počátku 20. století, který byl v roce 1997 prohlášen za nemovitou kulturní památku a již několik let je jako technicky nezpůsobilý vyřazen ze silničního provozu. Po rekonstrukci bude most určen pro pěší a cyklisty.
Celkové náklady pro Správu a údržbu silnic Plzeňského kraje a město Plzeň činí 264 miliónů korun bez DPH. Část stavby realizovaná Plzeňským krajem je z 85% spolufinancovaná z fondů EU.