V Pekingu se představila nová tramvaj s plzeňským know-how

02.08.2015 9:47

Na významném asijském dopravním veletrhu zažila svoji premiéru nová tramvaj, na jejímž vývoji a výrobě se podílí plzeňská Škoda. Nová tramvaj je pokračováním úspěšného vývoje těchto vozidel ve Škodovce.

Peking

Na významném asijském dopravním veletrhu UrTran nedávno zažila svoji premiéru nová tramvaj, na jejímž vývoji a výrobě se podílí plzeňská společnost Škoda Electric.

Jedná se o moderní 100% nízkopodlažní pětičlánkové vozidlo, které by v budoucnu mohlo sloužit na linkách tramvajové sítě v hlavním městě Číny, Pekingu.

"Nová tramvaj vzbudila na veletrhu velký zájem, a proto mě těší, že jsme pro toto vozidlo vyvinuli a dodali elektrickou výzbroj, mechanický pohon a nadřazené řízení. Kompletace tramvaje se odehrála v závodě čínské společnosti Beijing Subway Rolling Stock Equipment Co. Ltd. v Pekingu, která vůz také oficiálně představila," říká Petr Gaman, technický ředitel Škody Electric.

Nová tramvaj nabízí speciální technické řešení, díky kterému je schopna jezdit i v místech bez trolejového vedení. Vozidlo je vybaveno bateriovým pohonem škodovácké koncepce, s kterým má Škoda například zkušenost v bateriových tramvajích, které aktuálně dodává pro turecké město Konya. Specialisté Škody poskytují technickou podporu i přímo v Číně a budou se účastnit i provozních zkoušek tramvaje. Plzeňská společnost se bude podílet i na sériové výrobě tramvají.

"Skupina Škoda Transportation je na náročném čínském trhu dlouhodobě aktivní a také úspěšná. Na počátku dubna letošního roku se zde představila jiná nová tramvaj, která nese typové označení 27T. Vozidlo, které technicky vychází z koncepce tramvají rodiny ForCity, splňuje nejmodernější technické a bezpečnostní parametry, dokonce může být alternativně poháněné bateriovými nebo vodíkovými palivovými články. Škoda Electric navíc v současnosti dodává do čínského velkoměsta Suzhou pohony a motory pro čtyřicet souprav metra. Jedná se o potvrzení, že se české know-how  umí prosadit i na nejnáročnějších trzích," dodává Jaromír Šilhánek, generální ředitel Škoda Electric.

Nová tramvaje je pokračováním úspěšného vývoje těchto vozidel ve Škodovce. Firma v současné době vyrábí tramvaje pro hlavní město Slovenska Bratislavu, dokončuje již druhý kontrakt pro turecké město Konya a pokračuje ve výrobě tramvají pro Prahu a to v novém designu.

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
Auto CB ŠKODA Čištění klima