13.12.2024 17:56
13.12.2024 13:24
Plzeňští strážníci pomohli muži, který pomýšlel na sebevraždu
13.12.2024 9:22
Bazén v nové nafukovací hale na Slovanech se otevírá veřejnosti - FOTKY
Vedoucí autoservisu Peugeot: V autorizovaném servisu poskytnou vozům špičkové služby
Vedoucím Autoservisu prodejce vozů značky Peugeot – firmy IC West Plzeň – je Štěpán Bednář. S automobily má téměř dvacetiletou zkušenost a autoservis plzeňského Peugeotu vede dva roky. V rozhovoru pro Qap.cz přiblížil nejen práci autoservisu, ale zodpověděl i otázky, jak se o auto postarat před blížící se zimou a proč je důležité navštěvovat autorizované servisy.
Štěpán Bednář je vedoucím Autoservisu IC West Peugeot v Plzni dva roky. Qapu.cz prozradil, jaké speciální nabídku má Peugeot servis pro zákazníky na podzim, proč je důležité před zimou poslat vůz na prohlídku a v čem se liší autorizované servisy od neznačkových.
Kolik lidí v autoservisu Peugeot v Plzni pracuje?
Zaměstnáváme v současné době pět mechaniků, dva lakýrníky, dva klempíře, dva elektrikáře, máme tu myčku na ruční mytí vozidel, vepředu se staráme o příjem oprav ve třech lidech a dva lidi máme na skladu. Je to docela velký, rozmanitý tým lidí s poměrně nízkým věkovým průměrem. Máme tudíž hodně energie na práci. Na mechanické dílně jsme schopni pracovat na sedmi autech najednou, na dalších dvou pak na klempírně. Denně tak uděláme kolem 30 zakázek.
Vaši automechanici mají za sebou nějaká speciální školení?
Jsou vyučení v oboru automechanik a každý rok procházejí několika školeními od společnosti Peugeot ČR, kde jsou specializováni na jednotlivé části vozidel, například na podvozkovou část, na motory, na klimatizaci a podobně. Není to o tom, že by dělali čistě jen tuhle věc, ale mají svoji užší specializaci, takže když vyvstane problém na vozidle v dané oblasti, tak máme speciálně proškoleného člověka.
Když se tedy vyvine třeba nová řada, nebo nový typ vozu, jak rychle se automechanici dostanou k novým informacím?
V podstatě se k tomu dostáváme jako úplně první. Už před uvedením daného vozidla na trh procházíme školením, které probíhá on-line, a po oficiálním představení probíhá následné školení přímo u vozidla.
Jaká je provozní doba autoservisu? A jak fungujete mimo provozní dobu?
Vozidla přijímáme od 7 hodin ráno, jsme tady do 18 hodin ve všední den a v sobotu od 8 do 12 hodin. Zajišťujeme i odtahovou službu. Jsme součástí celorepublikové jednotné sítě Peugeotu, takže všechny pobočky pracují ve formě paušálu. To znamená, že zákazník, který přijde do Plzně, do Prahy, do Brna, tak všude zaplatí za servisní úkon stejnou částku. Je to ve všech městech ČR stejné.
Takže pokud dojde k nějakému defektu v neděli odpoledne, volá majitel vozu Peugeot přímo Vám?
Každý zákazník Peugeota má telefonní číslo na Hotline linku, která mu zajistí odtah do nejbližšího autorizovaného servisu. Poskytujeme samozřejmě poradenství, když má zákazník problém na ulici, asistenční služba volá tomu, kdo je nejblíž a konzultuje se, jestli je závada odstranitelná na místě, nebo jestli je nutné vůz odtáhnout do servisu.
Pro Vaše zákazníky máte zajímavou podzimní nabídku, o co jde?
Každý zákazník, který přijede na podzimní prohlídku od nás dostane autolékárničku zdarma. Myslím, že je to hodně dobrá akce, tyto lékárničky odpovídají požadavkům, které začnou platit od nového roku, musí v nich nově být izotermická fólie a další věci. Jejich cena se pohybuje od 300 korun nahoru a v podstatě u nás zákazník získá novou lékárničku plus prohlídku, při které mu zjistíme stav vozidla před zimou za 299 korun!
Kvůli čemu je důležité podstoupit podzimní prohlídku automobilu? Na co by si motoristé měli dávat pozor?
Před zimou je důležité zkontrolovat stavy provozních kapalin ve vozidle, to znamená, aby bylo dost chladící kapaliny a měla správný bod tuhnutí, aby v ostřikovačích byla kapalina, která nebude zamrzat. Samozřejmě se kontroluje stav brzd a spousta dalších věcí. Je to komplexní kontrola vozidla, aby bylo, když uhodí mrazy, schopné provozu. Každý zákazník pak dostane protokol, ve kterém jsou nalezené závady popsány a je mu sděleno, co je nejdůležitější pro následnou údržbu na vozidle. Před zimou všem doporučuji kontrolovat hlavně ty kapaliny, dost se nám stává, že se v zimě začnou objevovat auta, kterým dokonce zamrzá voda v chladičích, protože řidiči jen dolévají vodu do vozidla a neřeší, že ta voda nemůže z auta mizet. Pak dojde k tomu, že zamrzne motor a oprava, která by před tím stála pár stovek, tak se prodraží na deset tisíc korun. Zkontrolovat je také třeba stavy gumových manžet na vozidle, protože ty v mrazu trpí nejvíc.
Vaším zákazníkem se mohou stát i majitelé ojetých vozidel značky Peugeot?
Jakékoliv vozidlo značky Peugeot jsme schopni opravit a postarat se o něj. Nemusí to být přitom vozidlo koupené u nás, může být klidně z dovozu, starší vůz z autobazaru. Nerozlišujeme, jsme tu pro všechny majitele Peugeotů.
Proč je důležité využívat služby autorizovaných servisů?
Stává se nám, že zákazníci objedou po Plzni několik servisů, kde se jim pokouší opravit vozidlo, neskončí to jeho opravou, ale tím, že zaplatí všude. K nám pak přijedou jako k poslední záchraně. Je třeba posoudit, zda je to pro majitele výhodné. Pokud mám problém s vozidlem a odvezu ho do neznačkového servisu, nemůžu čekat, že mi je opraví rychle a kvalitně. Neznačkové servisy nemají dostatečný přístup k informacím, nemají diagnostiku s poslední aktualizací a v podstatě, když tam jen ´někde něco´ provedou, tak to tak dobře nefunguje. Auta dělám zhruba dvacet let a myslím, že se rozhodně vyplatí jet do značkového servisu, nehledě na to, že na každou opravu poskytujeme záruku. Peugeot má mimo zákonné záruky ještě smluvní záruky, takže na díly, které tu namontujeme, poskytujeme 12 měsíců záruku.
Je podzim, znamená to pro Vás větší nápor? Mají se motoristé předem objednávat?
Samozřejmě je to období náporu pro většinu servisů. Je to hlavně o pneumatikách, přípravách před zimou. Do prvního sněhu je docela hodně zakázek a samozřejmě s prvním sněhem jich přibyde ještě více. Všichni čekají na poslední chvíli. My se snažíme dělat maximum, ale jsou dny, kdy to nelze stihnout.
Dobré je předem se objednat telefonicky nebo po internetu. Funguje u nás elektronická objednávka, ale chtěl bych poprosit, pokud se někdo objednává po internetu, aby na sebe zanechal telefonní kontakt. Domluva je mnohem rychlejší a neubírá to čas, jak zákazníku tak nám. Objednávací termíny se snažíme držet, aby maximum bylo pět dní dopředu. Dost věcí jsme schopni udělat do druhého dne.
Co dalšího ještě svým zákazníkům nabízíte?
Fungujeme jako asistenční služba u dopravních nehod. Staráme se o vyřízení dokladů v pojišťovně. Takže pokud někdo v noci nabourá, existuje číslo na asistenční službu, která ho přesměruje na nejbližšího pracovníka v dosahu.