Z plzeňského nádraží je staveniště, díky modernizaci tudy budou vlaky projíždět až čtyřikrát rychleji - FOTKY

17.03.2015 19:38

Stavební práce na plzeňském hlavním vlakovém nádraží nadále pokračují, nástupiště zmizela pod sutí a těžkou technikou. Cílem je upravit stanici tak, aby mohla plnohodnotně vykonávat funkci nejdůležitější křižovatky v regionu v rámci 3. tranzitního koridoru.

DSC_0005
DSC_0001DSC_0002DSC_0003DSC_0004DSC_0005DSC_0006DSC_0007DSC_0008DSC_0009DSC_0010DSC_0011DSC_0012DSC_0013DSC_0014DSC_0015DSC_0016DSC_0017DSC_0018

Hlavní vlakové nádraží v Plzni připomíná v posledních týdnech spíše staveniště. Práce na modernizaci železnice a nástupišť totiž nabraly na intenzitě. Cílem modernizace je upravit stanici tak, aby mohla plnohodnotně vykonávat funkci nejdůležitější křižovatky v regionu v rámci 3. tranzitního koridoru.

Stávající infrastruktura tomuto účelu nevyhovuje a není schopna zvládnout předpokládaný objem dopravy. Cestující se dlouhodobě potýkali s nízkými nástupišti, kolejiště mělo nevhodné uspořádání a nedostatečnou kapacitu, elektrická i mechanická zařízení byla zastaralá a údržbu limitoval nedostatek náhradních dílů.  

"Plzeňské hlavní nádraží je dlouhodobě nejméně oblíbenou zastávkou třetího koridoru. Rychlíky tu totiž musí na výhybkách zpomalit až na 20 km/h. Už na konci roku se to ale změní. Díky modernizaci pražského zhlaví, tedy kolejového rozvětvení ve směru na Prahu, tu budou vlaky projíždět až osmdesátkou. Stavba přinese i další pozitiva, například zvýšení efektivity přepravních proudů a snížení provozních a servisních nákladů. Instalace nového zabezpečovacího zařízení navíc posílí bezpečnost železničního provozu," sdělil generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

Aktuálně dochází ke kompletní rekonstrukci východní části železniční stanice. Práce se týkají zejména složitých výhybkových konstrukcí a rozsáhlého kolejiště nádraží, včetně navazujících úseků. Součástí stavby je i celková obnova železničního spodku a odvodnění. Modernizací projde i takzvaný most Gambrinus přes ulici U Prazdroje.

Bezpečnost železničního uzlu se zvýší díky novému zabezpečovacímu zařízení, pro nějž se dokončuje nová jednopodlažní budova ústředního stavědla, odkud bude elektronicky ovládán veškerý provoz stanice.

Práce ovšem musí respektovat také fakt, že hlavní nádraží je kulturní památkou, a proto přestavba musí respektovat požadavky na zachování vzhledu stanic. Toto se primárně dotýká oblasti zastřešení nástupišť.

Práce by měly končit v závěru letošního roku, definitivně hotovo bude v březnu příštího roku.

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT