Zimní pneumatiky - v testu jich opět pár propadlo

27.09.2012 14:44

Zase nás čeká přezouvání aut. A časopis dTest se i letos zaměřil na testy zimních gum. I letos se tradičně našly některé nevyhovující. Ze 31 modelů jich na výbornou prošlo jen 8!

P4194782

Přezouvání vašeho plechového miláčka je zase tady. A než vyrazíte koupit nové zimní obutí na auto, nechte si poradit časopisem dTest. Ten se zaměřil právě na zimní gumy. Podle jeho testu by se dalo ze 31 gum doporučit pouze 8. Zcela propadly 3 sady.

V hledáčku dTestu se ocitlo 31 modelů o rozměrech 165/70 R14 a 205/55 R16. Vyvážených výsledků a tedy doporučení dosáhlo v testu celkem osm modelů.

Mezi pneumatikami menších rozměrů dopadly nejlépe Michelin Alpin A4, a to díky nejlepším jízdním vlastnostem na mokré vozovce a také velmi dlouhé životnosti. Druhé skončily Continental ContiWinterContact TS800, které dopadly nejlépe na sněhu.
Redaktor časopisu dTest Beneš varuje: "Nelze doporučit čínský výrobek Effiplus Epluto I, který má velmi špatné jízdní vlastnosti na mokru, a také novinku od ukrajinského výrobce, model Premiorri ViaMaggiore. Ten nezvládl jízdu dokonce ani na suché vozovce."

Z 16palcových pneumatik, které jsou vhodné pro vozy nižší střední a střední třídy, dopadly nejlépe ContiWinterContact TS850. Mají dobré jízdní vlastnosti za všech podmínek a na sněhu i náledí dostaly nejvyšší hodnocení. Václav Beneš dodává: "Naopak zcela propadl model Everest 1 německé značky Syron. Neobstál v testu ovladatelnosti a měl dlouhou brzdnou dráhu na mokré vozovce."

Novinka - označení gum se speciálním štítkem
Novinkou letošního roku je nařízení Evropské unie, podle kterého budou muset být od listopadu pneumatiky označeny speciálním štítkem s informacemi pro kupující. Beneš upřesňuje: "Na štítku najdou zákazníci údaj o valivém odporu, přilnavosti na mokru a hlučnosti. Rozhodující pro výsledek je přitom použitá směs. Tvrdší pneumatiky napomáhají snížení spotřeby paliva, ale na druhou stranu budou mít delší brzdnou dráhu. U měkčí směsi tomu bude naopak."

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT