80 milionů stojí sezóna, říká Emil Kristek. Čtěte rozhozhovor s ředitelem hokejového klubu

21.03.2010 18:00

Čtěte exklusivní rozhovor s ředitelem hokejového klubu Emilem Kristkem. Prozradí, kolik stojí hokejová sezóna, za kolik může mít firma logo na hokejových dresech. Dočtete se i o letním hokejovém programu a o problémech v mládežnickém hokeji, 

IMG_2434
DSCF9630DSCF9632DSCF9633DSCF963535IMG_2433IMG_2434

Hokejové Play Off teprve začalo, ale klub už musí teď myslet na léto a na další sezónu. Co se chystá pro fanoušky, jaký bude letní program hokejistů i o tom kolik stojí hokejový klub HC Plzeň jedna sezóna, jsme si povídali s ředitelem klubu Emilem Kristkem.

Emil Kristek je ve vedení klubu od července 2009.  Má na starosti obchodní stránku, řeší sponzoring a stará se o partnery klubu.  Do Plzně přišel od pražských klokanů, po 4 letech fotbalový tým Bohemians 1905 vyměnil za ten hokejový v Plzni. " Já dělám pořád tu samou práci", říká Emil Kristek. "To je stejný jak ve fotbale, tak v hokeji. Teď už máme kolem stovky partnerů, takže na hokej mi moc času nezbude," vysvětluje Kristek. 

Ne vždycky to ale bylo tak. Vloni v létě při jeho příchodu do Plzně, nebyla situace vůbec růžová. Plzní se nesly obavy, že hokej v západočeské metropoli skončí. Kdo podle Kristka postavil plzeňský hokej zase na nohy?

"Všichni to vzali za správný konec, všichni měli zájem, aby šel hokej v Plzni dál. Nemyslím si, že by byl v té době úplně problém oslovovat partnery. A teď? Teď už jednáme se sponzorama na další sezónu, už si děláme budget na další rok. Většina smluv nám totiž končí k 30. dubnu. Ale my musíme platit náklady na klub i v době, kdy se nehraje. V létě se taky musí platit mzdy, provoz klubu, soustředění apod."

Nabízí se tedy otázka, kolik stojí hokejový klub v Plzni jedna sezóna?

"My máme stanovený náš rozpočet okolo 80 milionů korun. Může se stát, že se to přehoupne výš díky třeba Play off. Ale zase na druhou stranu jsou tu příjmy ze vstupného a tak dále."

To musí mít klub vysoké příjmy hlavně ze sponzoringu. Za kolik může dostat firma své logo například na hokejové dresy?

"Na dresy, od 2 miliónů dále"

A co malé firmy. Když má nějaký hokejový fanoušek malou firmu a chtěl by přispět svému oblíbenému klubu, nemá zrovna statisíce. Ale třeba 3, 5 nebo 10 tisíc by mohl investovat. Máte vůbec co nabídnout, za takové ´malé´částky?

"My se zabýváme každým partnerem, byť by dal 3 tisíce nebo 5 tisíc. Tyto malé ale směřujeme spíše k mládeži. Máme další formy prezentace jako třeba Blafák, velmi navštěvované webové stránky atd."

Když jsme nakousli mládež, jak jste na tom právě s mládežnickým hokejem. Všude se říká, že právě do něj by se mělo investovat. Skutečnost ale taková většinou není.

"My máme také na mládež spoustu připomínek. Tu situaci s mládeží bychom chtěli zlepšit. Tuto sezonu jsme se zaměřovali spíše na to, abychom klub udrželi, ale toto by se mělo určitě zlepšit. Teď nám výrazně vypomohl Plzeňský kraj, který dal částku 3 miliony a ta půjde právě do mládežnického hokeje. Taky Plzeňská teplárenská podporuje hodně právě mládežnický hokej. My bychom chtěli podmínky mládeže zlepšit, vytvořit svůj internát, abychom udělali podmínky i těm přespolním. Ty kluci, co studujou ve škole Jardy Šlechty ( Střední sportovní škola podnikatelská v Plzni pozn. redakce ), tak každý hráč tu má slevu na školné, protože chceme, aby tu hráli i kluci, co budou mít vzdělání." 

A co mají dělat rodiče, kteří mají 6letého syna a chtějí, aby hrál hokej. Od kolika se tak vůbec začíná s hokejem?

"No tak kolem těch šesti. Rodiče sem normálně přijdou na zimák za Davidem Brukem, ten jim dá informace. Musí chodit samozřejmě bruslit, vstávat brzo, protože oni už chodí na led v šet ráno. To si pamatuju, já jsme vždycky trpěl jako zvíře, protože strašně rád spim. To nezávidím."

Ty ještě sám hraješ hokej?

"Hokej jsem hrával. Ale teď už chodím jen každý pondělí se starýma pánama. Oni mi sice říkají, že to hraju na prd, ale zase na druhou stranu dobře u toho vypadám, " směje se Emil. "Ale jsou vždycky rádi , když už jedu z ledu."

Plzeň je známá tím, že má hodně hokejových fanoušků. Mnoho klubů by mohlo Plzni závidět. Co se chystá nového právě třeba pro ně?

"My se snažíme, aby se tu fanoušci i všichni dobře cítili, snažíme se dělat příjemné prostředí. Aby každý měl pocit, že ten klub je jeho. Trochu se teď vylepšilo zázemí pro stánkaře, tak aby se zvýšilo prodejní místo, aby si lidé mohli koupit v klidu pivo a klobásu. Plánujeme dětské a dámské menu. Co tady teď nejvíc chybí jsou toalety. Navrhuji vybudovat na severní straně místo reklam ještě jednu tribunu a tam udělat zázemí toalet. Udělat jeden přístup zvenku, jeden zevnitř, aby lidé nemuseli venku močit na zeď."

Co v létě? Chystá se také nějaký letní program hokejistů, uvidí je fanoušci?

"Letní program pro fanoušky se chystá. Teď jsme objednali fotbalové dresy pro hokejisty, aby měli svoje. Vždycky měli nějaké půjčené. No a vyjedeme mezi lidi, budeme hrát ty sranda turnaje po Plzeňském kraji. Nic na vysoké úrovni, nižší soutěže 3., 4. třídy nebo teď mě napadá s plzeňskýma fotbalistkama by si mohli kluci zahrát, to by mohlo být zajímavé. Připravujeme Léto s indiánem, třeba někde na Boleváku a tak. Není to tak, že to tady přes léto zapíchneme, chceme, aby klub žil i přes léto."

Mezi nejprodávanější zboží ve fanshopu patří repliky dresů. Nejvíc ale pro fanouška je, získat dres, ve kterém hrál jeho oblíbený hráč. Mohou fanoušci získat originální dres hráčů?

"Dresy po prezidentském poháru, ve kterých kluci hráli, půjdou během několika dnů do prodeje. Nebude už to aukce, ale přímo prodej, každý dres bude mít svou cenu a ta bude stanovená podle hráče."

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
Auto CB ŠKODA Plus 15 let_