Černé skládky hlásí lidé přes službu PLZNITO nejvíc

06.12.2016 13:18

Černé skládky, odpadky, ale i poškozené značky nebo cyklostezky. To jsou nejčastější stížnosti, které lidé v Plzni posílají přes internetovou službu městu. Nelíbí se jim ale ani prostitutky...

FOTO_QAP_CZ (22)

Služba PLZNITO, kterou město spustilo na jaře loňského roku, už přijala přes 2500 hlášení. Služba slouží k nahlášení závad nebo nejrůznějších nedostatků ve městě jako jsou například poškození veřejného majetku, skládky, nepořádek a podobně.

"Aplikace je jedním ze způsobů, jak nám občané mohou sdělit, že se jim něco nelíbí, výrazně nám s nimi usnadňuje komunikaci. Díky tomu můžeme pružněji reagovat, rychleji věci řešit. Ukazuje se, že lidem není prostředí kolem nich lhostejné, zvykli si aplikaci používat, měsíčně přichází přes 180 podnětů,“ říká primátor města Martin Zrzavecký. 

Zasílání upozornění a podnětů je poměrně jednoduché. "Požadavek lidé mohou zaslat pomocí mobilního telefonu, do něhož si zdarma stáhnou aplikaci Plzeň – občan. Staženu už ji má v telefonu 3500 uživatelů, z toho aktivních zařízení je asi 900. Další možností, jak nahlásit závadu je pomocí webových stránek www.plznito.cz nebo www.plzni.to. Člověk vidí závadu, vezme telefon, nebo použije formulář na webových stránkách, vybere kategorii, přidá polohu, připíše komentář k problému, může připojit fotku a odešle,“ přiblížil Pavel Šindelář.

Podle statistik lidé nejčastěji hlásí černé skládky a odpadky v ulicích, stejně tak ale například poškozené nebo chybějící dopravní značení a velkou pozornost věnují i úpravě chodníků a cyklostezek.

"Charakter hlášení vyplývá také z ročního období, v létě lidé řeší úpravu travnatých ploch a zeleně nebo upozorňují například na střepy a jiný nepořádek na cyklostezkách, s příchodem zimy se pak množí požadavky týkající se nefunkčního pouličního osvětlení,“ uvedl Luděk Šantora, ředitel Správy informačních technologií města Plzně, která aplikaci pro město vytvořila.

Špatné parkování nebo prostituci služba "vyřídit" neumí...

Požadavky a oznámení zpracovává speciální kontaktní centrum, které předává informace dál konkrétním úřadům nebo složkám. Některé požadavky ovšem centrum nevyřizuje. "Hlášení ohledně trestné činnosti, špatného parkování, upozornění na prostituci nebo třeba stížnost na nedoručení zásilky přepravcem nejsme schopni řešit, aplikace PLZNITO slouží výhradně k upozornění na závady na majetku města,“ upozornil Luděk Šantora.

FOTO: ilustrační

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT