V souladu se směrnicí EU, tento web používá cookies. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.

Podmínky užívání cookies      Ano, povolit cookies

Pacienti fakultní nemocnice v Plzni jsou s kvalitou péče spokojeni

Vjezd FN_FN Plzeň
12. 10. 2019 15:21

Do výzkumu se zapojilo 2384 pacientů, kteří strávili v nemocnici více než jednu noc. Z průzkumu vyšlo, že pacienti jsou spokojeni hlavně se setrami a lékaři. Přinášíme další podrobnosti...

Šetření spokojenosti hospitalizovaných pacientů ve Fakultní nemocnici Plzeň v rámci projektu "Kvalita očima pacientů" ukázalo, že souhrnná spokojenost činí 85,4 %. Tj. ve srovnání s rokem 2018 pokles o 0,8 %.

Do výzkumu se v měsíci dubnu zapojilo 2384 pacientů, kteří strávili v nemocnici více než jednu noc.

V šetření spokojenosti se pacienti vyjadřovali k osmi samostatným dimenzím:

  1. Přijetí pacienta do nemocnice
  2. Respekt, ohled, úcta k pacientovi
  3. Koordinace a integrace péče o pacienta
  4. Informace, edukace a komunikace pacienta
  5. Tělesné pohodlí pacienta
  6. Citová opora pacienta a zmírnění strachu a úzkosti pacienta
  7. Zapojení rodiny a blízkých do péče o pacienta
  8. Propuštění a pokračování péče o pacienta

Žádné oddělení nevykázalo souhrnnou spokojenosti pod 80 %. Stabilní výsledky vykazuje spokojenost pacientů se sestrami i lékaři, kde se hodnota pohybuje kolem 85 %.

Díky vysokým hodnotám spokojenosti nemocnice v Plzni opět získala nárok na certifikát „Spokojený Pacient“ ve všech třech kategoriích: zdravotnická lůžková zařízení, lékaři a sestry.

Zajímavé jsou demografické údaje: v souboru pacientů je 47 % mužů a 53 % žen. Z hlediska věku převažují pacienti nad 50 let (65 %). Nejmladší věková skupina pacientů do 30 let tvoří 10 %.

Pacienti byli nejvíce spokojeni:

  • s dobou čekání na přijetí do nemocnice vzhledem ke zdravotnímu stavu
  • se způsobem komunikace před pacientem ze strany sestry a lékaře a s kontinuitou informací ze strany zdravotnického personálu
  • s dobou podávání jídel a čistotou pokojů
  • s frekvencí návštěv ošetřujícího lékaře

Co by pacienti při pobytu v nemocnici rádi zlepšili?

  • organizaci a plynulost přijetí do nemocnice
  • služby, jako je dostupnost WI-FI, TV, noviny, atd.
  • srozumitelnost odpovědí lékaře
  • dobu ranního buzení

ilustrační foto

 

MH
sdílet na facebook

Techmania

Zprávy
 čtení
2. 6. 2020 20:16

počty čr

Zprávy
 čtení
2. 6. 2020 19:51
  QAP téma   Tipy do Bavorska

Sezóna v Bayern parku 2020 zahájena! Vstupenky on-line

Počasí - Plzeňský kraj

Předpověď počasí Vám přináší: In-počasí

QAP doporučuje

  Český software s.r.o.

Tvorba www stránek

  Pavel Trampota - PT Servis

Sportovní výživa a doplňky, vše pro fitness a další sporty

  Advokátní kancelář CINK a partneři

Využijte služeb úspěšné advokátní kanceláře. Poskytneme vám právní služby v kanceláři v Plzni.