15.12.2024 10:32
15.12.2024 8:29
V Plzni vznikl nový prostor, kde najdou útočistě děti a mladí lidé v náročné životní situaci - FOTKY
14.12.2024 17:34
Z loupežného přepadení pošty v Tlučné byl obviněn pětapadesátiletý muž
Pacienti fakultní nemocnice v Plzni jsou s kvalitou péče spokojeni
Do výzkumu se zapojilo 2384 pacientů, kteří strávili v nemocnici více než jednu noc. Z průzkumu vyšlo, že pacienti jsou spokojeni hlavně se setrami a lékaři. Přinášíme další podrobnosti...
Šetření spokojenosti hospitalizovaných pacientů ve Fakultní nemocnici Plzeň v rámci projektu "Kvalita očima pacientů" ukázalo, že souhrnná spokojenost činí 85,4 %. Tj. ve srovnání s rokem 2018 pokles o 0,8 %.
Do výzkumu se v měsíci dubnu zapojilo 2384 pacientů, kteří strávili v nemocnici více než jednu noc.
V šetření spokojenosti se pacienti vyjadřovali k osmi samostatným dimenzím:
- Přijetí pacienta do nemocnice
- Respekt, ohled, úcta k pacientovi
- Koordinace a integrace péče o pacienta
- Informace, edukace a komunikace pacienta
- Tělesné pohodlí pacienta
- Citová opora pacienta a zmírnění strachu a úzkosti pacienta
- Zapojení rodiny a blízkých do péče o pacienta
- Propuštění a pokračování péče o pacienta
Žádné oddělení nevykázalo souhrnnou spokojenosti pod 80 %. Stabilní výsledky vykazuje spokojenost pacientů se sestrami i lékaři, kde se hodnota pohybuje kolem 85 %.
Díky vysokým hodnotám spokojenosti nemocnice v Plzni opět získala nárok na certifikát „Spokojený Pacient“ ve všech třech kategoriích: zdravotnická lůžková zařízení, lékaři a sestry.
Zajímavé jsou demografické údaje: v souboru pacientů je 47 % mužů a 53 % žen. Z hlediska věku převažují pacienti nad 50 let (65 %). Nejmladší věková skupina pacientů do 30 let tvoří 10 %.
Pacienti byli nejvíce spokojeni:
- s dobou čekání na přijetí do nemocnice vzhledem ke zdravotnímu stavu
- se způsobem komunikace před pacientem ze strany sestry a lékaře a s kontinuitou informací ze strany zdravotnického personálu
- s dobou podávání jídel a čistotou pokojů
- s frekvencí návštěv ošetřujícího lékaře
Co by pacienti při pobytu v nemocnici rádi zlepšili?
- organizaci a plynulost přijetí do nemocnice
- služby, jako je dostupnost WI-FI, TV, noviny, atd.
- srozumitelnost odpovědí lékaře
- dobu ranního buzení
ilustrační foto