12.12.2024 10:39
12.12.2024 9:49
Policie v pohotovosti. Zápas s Manchesterem budou provázet bezpečnostní opatření
11.12.2024 15:28
Obří loutky, světelná show a dechberoucí představení. Plzeň v roce 2025 bude žít kulturou
Akademický senát Fakulty pedagogické zvolil kandidáta na děkana
Kandidátem na děkana Fakulty pedagogické ZČU byl zvolen RNDr. Miroslav Randa, Ph.D. Po jmenování do funkce rektorem ZČU povede fakultu další čtyři roky.
Akademický senát Fakulty pedagogické Západočeské univerzity v Plzni volil v uplynulém týdnu v opakované volbě kandidáta na děkana na další funkční období. V tajném hlasování zvítězil RNDr. Miroslav Randa, Ph.D.
Randa získal 13 hlasů od 21 přítomných senátorů. Po jmenování do funkce rektorem ZČU povede fakultu další čtyři roky, tedy do roku 2019.
O post děkana se v opakované volbě ucházeli tři kandidáti. Doc. RNDr. Michal Mergl, CSc., současný proděkan pro vědu, výzkum a zahraniční vztahy, a RNDr. Miroslav Randa, Ph.D. z katedry matematiky, fyziky a technické výchovy kandidovali již v první volbě kandidáta na děkana, která proběhla 3. června a v níž ani jeden z nich nezískal nadpoloviční většinu hlasů. V opakované volbě přibyl ještě třetí kandidát, doc. PaedDr. Ladislav Podroužek, Ph.D. Ten nezískal žádný hlas, doc. Mergl získal osm hlasů. Ke zvolení bylo třeba získat nadpoloviční většinu hlasů všech senátorů.
"Pedagogická fakulta je jako orchestr. Každý nástroj zde má svoji roli a úkolem dirigenta je sladit výkony hudebníků do jednoho kvalitního celku," uvedl Randa ve svém programovém prohlášení a dodal, že pedagogická fakulta přežila svoji klinickou smrt. V současné době se zotavuje, ale stále je ještě oslabena. Jejím hlavním úkolem je příprava kvalitních učitelů, která musí být nadřazena všem ostatním zájmům. Fakulta je podle něj dlouhodobě podfinancovaná, což se projevuje ve výši mezd i v materiálních podmínkách. Podtrhl význam projektové činnosti, která je do budoucna důležitým zdrojem finančních prostředků fakulty. Studijní plány musí podle něho více odrážet požadavky na profil absolventa. Zdůraznil, že zájem o studium je dlouhodobě stabilní a neklesá ani s poklesem popularizační křivky. Fakulta podle něj pohotově zareagovala na aktuální potřebu doplnění vzdělání dosud nekvalifikovaných učitelů.