Jen jeden z deseti lidí zakročí, pokud je svědkem prodeje alkoholu mladistvým

18.11.2014 19:28

Průzkum realizovaný v rámci kampaně Respektuj 18 odhalil skutečnost, že pouze jeden z deseti lidí zakročí, pokud je svědkem prodeje alkoholu mladistvým.

Respektuj18-Plakat-A3-spolecne

Z průzkumu uskutečněného v rámci projektu proti toleranci pití alkoholu mladistvými Respektuj 18 vyplývá, že jen 7 % lidí je ochotno jednat v případě, že se stane svědkem prodeje alkoholických nápojů nezletilým.

I když, jak průzkum ukázal, 64 % respondentů vidělo nebo slyšelo, že se v restauracích nebo maloobchodě prodává alkohol mladistvým. Projekt Respektuj 18 i průzkum pod záštitou Plzeňského Prazdroje byl realizován již druhým rokem a jeho hlavním tématem je zamezení konzumace alkoholu lidem mladším 18 let.

Při příležitosti vyhodnocení druhého ročníku programu Respektuj 18 byly představeny výsledky průzkumu na téma konzumace alkoholu mladistvými. Z něj vyplynulo zajímavé zjištění, že pouze jeden z deseti lidí je ochotný aktivně upozornit na fakt, že prodej alkoholu mladistvým je zakázán a upozornit prodejce na nezákonné jednání v případě, že se stane svědkem takové činnosti. Dva ze tří lidí se přitom někdy setkali s prodejem alkoholu mladistvým, ať již v restauracích, nebo maloobchodě.

"Postoj Plzeňského Prazdroje k zodpovědné konzumaci alkoholu je jasný a prevence neodpovědné konzumace je jednou z klíčových priorit našeho podnikání. Jak vyplývá z našeho průzkumu, dosáhli jsme hlavního cíle kampaně a 97 % respondentů si pamatuje, jaký je cíl našeho prevenčního projektu Respektuj 18. Otázky na osobní zkušenost spotřebitelů bylo novinkou letošního výzkumu a jejich výsledek nás utvrzuje v tom, že naše inciativa a apel na zodpovědnost v této oblasti má rozhodně smysl," uvedla k číslům Drahomíra Mandíková, ředitelka firemních vztahů a komunikace Plzeňského Prazdroje.

Kampaň považuje za přínosnou 81 % respondentů, což je o sedm procent více než v únoru, kdy se měření provádělo poprvé. Obdobně jako před osmi měsíci považuje pití alkoholu mladistvými za problém 75 % dotázaných.

"S žádostí o prokázání občanským průkazem vůči mladistvě vypadajícím zákazníkům se setkalo v restauracích 56 % respondentů. V případě maloobchodních prodejen to bylo pouze 50 %," doplnila Mandíková s tím, že nyní bude, i na základě průzkumu, následovat nastavení cílů programu pro následující roky.

Mediálními tvářemi kampaně letošního ročníku byly známé plzeňské osobnosti – herec Martin Stránský, tenistka Andrea Hlaváčková či dobrovolný hasič Roman Nistor.

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT