Organizace Plzeň – TURISMUS zastřešuje cestovní ruch v Plzni již téměř rok

21.12.2014 8:07

Organizace Plzeň – TURISMUS může začít bilancovat premiérový rok své činnosti, jejíž náplní je propagace Plzně a její turistické nabídky za hranicemi města a regionu. Za tento rok zaznamenala řadu dílčích úspěchů.

IMG_0619

Městská příspěvková organizace Plzeň – TURISMUS může začít bilancovat první rok své činnosti. Její premiérovou turistickou sezonu, kterou zahájila v dubnu převzetím Turistického informačního centra, lze vzhledem k rostoucímu počtu turistů ve městě hodnotit jako úspěšnou.

Nový subjekt městské správy zaznamenal již řadu úspěchů, mezi ty nejvýznamnější patří zařazení Plzně prestižním průvodcem Lonely Planet mezi 10 nejlepších turistických destinací Evropy pro rok 2014 či získání ceny Grand PRIX festivalu TOUR FILM za propagační spot "Vítejte v Plzni" v konkurenci více než 130 českých snímků. Veškeré snahy organizace momentálně směřují k tomu, aby byl v oblasti cestovního ruchu úspěšný také rok 2015.

"Výsledky téměř roční činnosti organizace Plzeň – TURISMUS a její dosavadní úspěchy jednoznačně svědčí o tom, že rozhodnutí zřídit samostatný subjekt, jehož hlavním úkolem bude management Plzně jako destinace cestovního ruchu, byl krok správným směrem," říká Martin Baxa, náměstek primátora pro oblast kultury, cestovního ruchu, památkové péče a projektu Plzeň – Evropské hlavní město kultury 2015.

Hlavní oblastí činnosti organizace Plzeň – TURISMUS je propagace Plzně a její turistické nabídky za hranicemi města a regionu. Na celé řadě aktivit spolupracuje Plzeň – TURISMUS nejen se svými plzeňskými partnery, ale také s agenturou CzechTourism a jejími jednotlivými zahraničními zastoupeními, kdy společnou snahou je komunikovat Plzeň - Evropské hlavní město kultury jako hlavní téma turistické propagace České republiky navenek. Propagaci Evropského hlavního města kultury navíc Plzeň – TURISMUS podpoří celoroční prezentací na Letišti Václava Havla v Praze.

Nově zrekonstruované Turistické infomační centrum převzala organizace Plzeň – TURISMUS v dubnu. Poskytuje bezplatné informace a prospektový servis. Zajišťuje prodej suvenýrů a komerční služby pro skupiny. Hlavní nabídku pro organizované skupiny tvoří průvodcování.

"Od jara jsme zrealizovali bezmála 350 prohlídek pro více než 8000 osob, především z německy mluvících zemí. Pořádáme také prohlídky pro individuální turisty, aby i ti, co necestují organizovaně, měli možnost si město prohlédnout s kvalifikovaným výkladem. Letos jsme to zkusili poprvé a chceme v tom pokračovat i v příštím roce, kdy v návaznosti na pravidelný Vlak za kulturou z Regensburgu připravujeme od poloviny ledna prohlídky v němčině, v sezoně pak také angličtině a češtině," říká Irena Benešová, vedoucí Turistického informačního centra.

Jaké jsou plány do budoucna? "Chceme především úspěšně zvládnout rok 2015 a samozřejmě se z něj poučit do dalších let. Do budoucna se chceme soustředit zejména na logickou propagaci zdejší turistické nabídky. Je třeba vymyslet a efektivně propagovat tematické produkty pro různé cílové skupiny, jako například rodiny s dětmi či školy. Rádi bychom také propojili příběhy původních majitelů Loosových interiérů s  židovskými památkami ve městě a turistům nabídli možnost vydat se po stopě, kterou ve městě zanechali Židé," uzavírá Zuzana Koubíková.

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT