11.05.2025 21:45
Viktorka podlehla Baníku 1:2
Viktoria Plzeň se v neděli 11. května utkala na domácí půdě s Baníkem Ostrava. Jedinou plzeňskou branku vstřelil Václav Jemelka.
11.05.2025 21:45
Viktoria Plzeň se v neděli 11. května utkala na domácí půdě s Baníkem Ostrava. Jedinou plzeňskou branku vstřelil Václav Jemelka.
11.05.2025 17:37
11.05.2025 15:32
S platností nového jízdního řádu Českých drah dojde v Plzeňském kraji také k uvedení do provozu nových souprav RegioPanter. Devět vlakových souprav vyšlo na zhruba miliardu.
Už na začátku prosince začne platit opět nový jízdní řád Českých drah. V Plzeňském kraji to nebude jen o novinkách v provozu vlaků, ale také o zlepšení komfortu. Na tratě vyjedou zbrusu nové vlakové soupravy.
"Ke zcela zásadnímu zkvalitnění komfortu cestujících dochází na trati 190 v úseku Plzeň – Horažďovice předměstí a částečně na trati 170 v úseku Plzeň – Pňovany, tzv. Plzeňské lince. Zde dochází k uvedení do provozu devíti nových elektrických jednotek RegioPanter v barvách Plzeňského kraje. V souvislosti se zvýšením komfortu rovněž dochází k navýšení objednávky Plzeňského kraje na tomto úseku o 21 milionů korun,“ říká hejtman Plzeňského kraje Josef Bernard.
RegioPantery pro Plzeňský kraj mají barevnou kombinaci modré, zelené a žluté s prvky Plzeňského kraje. Změny barevného řešení se dočkal i interiér. Vzhled vybrali lidé v anketě, kterou uspořádal Plzeňský kraj.
"Celková cena za 9 nových jednotek přesahuje 1 miliardu korun a z 85 % by měla být kryta dotací z Operačního programu Doprava 2014 – 2020,“ upřesňuje způsob financování nákupu nových vlaků Miroslav Kupec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah. "V srpnu 2018 byla žádost o dotaci Ministerstvem dopravy schválena a České dráhy obdržely schvalovací protokol. Nyní probíhá ze strany Ministerstva dopravy příprava podkladů pro vydání Rozhodnutí o poskytnutí dotace," dodává.
"Nové vlaky významně zvyšují komfort pro cestující. Jsou plně klimatizované, nabízejí připojení k internetu pomocí Wi-Fi, elektrické zásuvky nebo moderní informační systém. Kromě toho bude vždy alespoň jeden vůz v soupravě disponovat místem pro přepravu osob se sníženou schopností pohybu a orientace,“ doplňuje Tomáš Ignačák, místopředseda představenstva skupiny Škoda Transportation a člen představenstva Škoda Vagonka.
V roce 2019 by mělo dojít v obvodu Plzeňského kraje k rozšíření platnosti integrovaného dopravního systému. K 1. lednu zvažuje Krajský úřad Plzeňského kraje rozšíření Integrované dopravy Plzeňska na trati 190 o úsek z Horažďovic předměstí do Strakonic a integraci dalších vlaků dálkové dopravy. "Plzeňský kraj také navýšil nabídku spojů cestujícím v úsecích Plzeň – Rokycany, Plzeň – Přeštice a mezi Horažďovicemi a Plzní, kde současně nabízí cestujícím vyšší kvalitu zavedením nových elektrických vozidel,“ uvedl náměstek hejtmana pro dopravu Pavel Čížek. "Mezi Plzní a Radnicemi pojedou všechny vlaky přímo, tedy bez nutného přestupu,“ dodal.
Díky nově otevřeným tunelům u Ejpovic dochází také k podstatnému zrychlení dopravy mezi Plzní a Rokycany, Hořovicemi nebo Prahou. "Rychlíky pojedou nově z Plzně do Rokycan pouze 11 minut, do Hořovic 32 minut a expresy dorazí na pražský Smíchov za 1 hodinu 8 minut a do centra Prahy na hlavní nádraží za 1 hodinu 20 minut. Vlak tak nabídne velmi rychlé spojení mezi hlavním a krajským městem i mezi krajským městem a regionálními centry Plzeňského kraje. Cesta vlakem nebo v kombinaci autem a vlakem tak bude z mnoha směrů rychlejší než přímá cesta vozem do centra Plzně,“ zdůrazňuje Michal Štěpán, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro obchod. Osobní vlaky urazí trasu Plzeň – Rokycany za 15 minut a zrychlí se tak i cesta do Ejpovic, Mýta a dalších míst v tomto směru.
Hlavní změny v regionální dopravě
FOTO, VIDEO: České dráhy, Škoda Transportation