06.06.2025 15:05
06.06.2025 13:30 06.06.2025 14:30
Dopravní nehodu u Losiné nahlásil systém eCall. Zasahují všechny složky IZS - FOTKY
06.06.2025 14:29
Záchranáři zpět na Hracholuskách. Bezpečnost u vody hlídají už 16. sezónu
Plzeňský Prazdroj vzkazuje: Alkohol za volant nepatří!
Na všechny své alkoholické výrobky se Plzeňský Prazdroj rozhodl umístit zprávu "Alkohol za volant nepatří". Ačkoliv to zákon nevyžaduje, umístí pivovar tuto zprávu ročně zhruba na 240 milionů obalů, 35 milionů podtácků i do televizní reklamy.

Pivovar Plzeňský Prazdroj přistupuje k dalšímu způsobu, jak zákazníkům připomenout zásady zodpovědné konzumace alkoholu. I když je pivo jen mírně alkoholický nápoj, vzkazuje jeho milovníkům, že "Alkohol za volant nepatří".
"U naprosté většiny spotřebitelů pivo přispívá k příjemné relaxaci. Jedná se o čistě přírodní nápoj, jehož výhodou je příjemná osvěžující chuť, ale také nízký obsah alkoholu. Ačkoli rozhodnutí ohledně konzumace alkoholických nápojů je na samotném spotřebiteli, jako odpovědný výrobce věnujeme pozornost nežádoucím následkům nezodpovědné konzumace alkoholu a komunikujeme se spotřebiteli odpovědným způsobem," vysvětlila Drahomíra Mandíková, ředitelka komunikace a firemních vztahů Plzeňského Prazdroje, a dodala: "Jsme přesvědčeni, že i výrobce se může podílet na řešení problému konzumace alkoholu a pití a současně hledat způsoby, jak negativním důsledkům nezodpovědného pití bránit. Řidiči si zase musí uvědomovat zodpovědnost vůči svému okolí a sobě samým. Pokud pijete alkohol, na řízení motorového vozidla ani nepomýšlejte!"
Na etiketách piv Plzeňského Prazdroje, ve všech reklamních spotech jeho značek i další komunikaci se již od začátku roku 2009 objevuje adresa webových stránek www.napivosrozumem.cz, na kterých se návštěvníci mohou dočíst o zdravotních účincích alkoholu na organismus, ale také o tom, jak ho odpovědně konzumovat. Toto sdělení se nyní spojí s hlavním vzkazem "Alkohol za volant nepatří".
Odpovědnostní vzkazy na etiketách piv a na reklamách jsou jen jednou z mnoha oblastí, kde Prazdroj vystupuje jako odpovědný výrobce piva. "Například interní pravidla pro marketingovou komunikaci říkají, že všichni herci v jeho reklamách musejí vypadat alespoň na 25 let, a právě tolik jim také přinejmenším musí být," prozradil mluvčí pivovaru Jiří Mareček s tím, že reklamu na pivo zveřejňuje Prazdroj pouze v médiích, programech nebo během událostí, u nichž je známo, že minimálně 70 % cílové skupiny tvoří dospělí. "Plzeňský Prazdroj je také zakládajícím členem Iniciativy zodpovědných pivovarů (IZP), která stanoví pravidla samoregulace reklamy pro výrobce alkoholu a iniciuje osvětové kampaně. Sám pak dlouhodobě podporuje unikátní službu Promile.INFO, která pomocí SMS zprávy, wapu nebo internetu informuje především řidiče o orientační hladině zbytkového alkoholu v krvi."
V televizní reklamě bude Prazdroj odpovědnostnímu vzkazu věnovat 5 % plochy a 10 % času. Upozornění v příslušných jazycích bude umístěno i na pivu směřujícím do všech zemí, kam Plzeňský Prazdroj exportuje.