12.12.2024 21:30
12.12.2024 18:57
Víkend je opět tady! Kam vyrazit za zábavou v Plzni a Plzeňském kraji?
12.12.2024 13:38
Na Čtyřce jsou nová parkovací stání. Obvod do nich investoval více než 1 milion korun
"Respektuj 18" zní z Plzeňského Prazdroje i z města
Letní prázdniny představují z hlediska experimentování mladistvých s alkoholem rizikové období. Také letos se v Plzni s koncem školního roku uskutečnil "Den Respektuj 18".
S letními prázdninami se zvyšuje riziko konzumace alkoholu mladistvými. Podle nedávné zprávy Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj je navíc česká společnost vůči konzumaci alkoholu mladistvými dlouhodobě tolerantní.
V plzeňských ulicích se proto v pátek 26. června uskutečnil již třetí ročník kampaně Plzeňského Prazdroje, Magistrátu města Plzně a Centra protidrogové prevence a terapie "Den Respektuj 18". Přes léto pak prodejce alkoholu v Plzni čekají preventivní kontroly prodeje alkoholu mladistvým.
V centru Plzně na náměstí Republiky byl umístěn informační stánek a v ulicích byly nabízeny placky a náramky s logem projektu. Každý tak mohl vyjádřit svou podporu kampaně.
Tvářemi letošní kampaně jsou moderátor rádia Kiss Proton Míra Hejda, šéfkuchař a spolumajitel Perfect Canteen Filip Sajler a děkanka Fakulty zdravotnických studií ZČU Ilona Mauritzová. "Vážím si všech, kteří nad podáváním alkoholu dětem a mladistvým nepřivírají oči. Není kam spěchat, všem bude jednou osmnáct," shrnuje svůj postoj Ilona Mauritzová.
I letos se ke spolupráci na kampani sešel Plzeňský Prazdroj, Magistrát města Plzně a Centrum protidrogové prevence a terapie. "Prevence je důležitá a jsme rádi, že Plzeňský Prazdroj investuje čas a energii této aktivitě. Na Den Respektuj 18 budou v letních měsících navazovat namátkové kontroly restauračních zařízení a prodejen s alkoholem a to zejména ve večerních a nočních hodinách," doplnil Aleš Průša, vedoucího Odboru bezpečnosti a prevence kriminality Magistrátu města Plzně.
Ze zprávy OECD vyplývá, že 94% patnáctiletých v České republice má zkušenost s alkoholem. "Je tady velký prostor k zlepšování přístupu dospělých, rodičů, školy nebo samotných prodejců, aby se toto číslo snížilo," potvrzuje Aleš Průša. "Náš loňský výzkum, který pro Plzeňský Prazdroj realizovala výzkumná agentura NMS Market Research, navíc ukázal, že pouze 1 člověk z 10 je ochoten jednat v případě, že se stane svědkem prodeje alkoholu nezletilým. Jsou to alarmující čísla. Pro nás to znamená, že budeme nadále pokračovat v programech, které podporují prevenci neodpovědné konzumace. Je to jedna z klíčových priorit našeho přístupu k odpovědnému podnikání s názvem Prosperita," doplňuje Drahomíra Mandíková, ředitelka firemních vztahů a komunikace Plzeňského Prazdroje.