11.12.2024 15:28
11.12.2024 14:24
Šumavský Špičák zahájí o víkendu lyžařskou sezonu! Využijte slevy na skipasy
11.12.2024 13:01
Policie pátrá v souvislosti s krádeží v centru Plzně po muži na fotografii. Poznáte ho?
Zákazníci si nejčastěji stěžují na kvalitu zboží
Spotřebitelé se ve své domovině setkávají s různými lapáliemi, výjimkou nejsou ani kečupy bez rajčat, jedovaté dětské hračky či vadné alkoholtestry. A co nejvíce v obchodech rozčiluje vás?
Největším nedostatkem českých obchodů je podle zákazníků nekvalita výrobků a potravin. Obchodníci na českých trzích tlačí cenu výrobků co nejvíce dolů, což se nakonec podepíše na kvalitě zboží. Tento problém dále úzce souvisí s reklamacemi, které jsou mnohdy spojené s dlouhým dohadováním a nepříjemným procesem pro zákazníka.
Nejčastější stížnosti směřují ale na nekvalitní potraviny. Testováním kvality různých potravin se zabývá časopis dTest velmi často. „I pro nás jsou testy potravin velmi důležité téma. Jen za poslední rok jsme objevili během testování mnohé výrobky, které nelze s čistým svědomím doporučit ke konzumaci,“ říká vedoucí spotřebitelské poradny Lukáš Zelený a doplňuje: „Namátkou lze vyjmenovat nálezy pesticidů v černých čajích, insekticidní přípravek DDT v olivovém oleji, kávu s rezidui jedovatých plísní či mražené filety, u kterých platíme především za vodu.“
dTest si je ale dobře vědom, že lidem leží v žaludku ještě další spousta spotřebitelských problémů, a proto vybízí společnost, aby svůj názor neskrývala a nebála se ho zveřejnit. „Zorganizovali jsme všelidové hlasování, ve kterém může každý vyjádřit názor na situaci spotřebitelů v České republice. Informace o hlasování přijde mnohým lidem písemně do poštovní či e-mailové schránky. Nejjednodušším způsobem je pak hlasovat na www.dtest.cz/hlasovani. K dispozici je výběr ze sedmi kategorií, případnou osmou kategorii může doplnit každý sám podle svých zkušeností.“
Hlasování probíhá do 15. ledna a jeho výsledky mají sloužit nejenom jako sonda do problémů českých spotřebitelů, ale především pro stanovení toho, kterým oblastem se budou právníci a redaktoři časopisu dTest primárně věnovat. „Nemůžeme zaručit, že odstraníme všechny nepoctivé obchodníky a nekvalitní potraviny z trhu. Budeme ale závažné případy medializovat, vyzveme nepoctivé výrobce a prodejce k nápravě, budeme trvat na potrestání ze strany státních orgánů a zveřejníme návody, jak se v problematické situaci zachovat,“ vysvětluje Lukáš Zelený.