Nejlepším začínajícím podnikatelem v Plzeňském kraji je Blanka Zemanová ze Švihova. Vyrábí veselá razítka

23.08.2012 9:30

Soutěž Rozjezdy roku vyhrála v Plzeňském kraji majitelka výrobny veselých razítek, druhý je majitel Farmářského obchodu v Domažlicích Josef Johánek a třetím oceněným se stal Petr Frydrych, který v Klatovech obnovuje výrobu košil Joka.

1
Zleva Petr Frydrych, Blanka Zemanová a Josef Johánek 34blanka zemanova

Blanka Zemanová ze Švihova na Klatovsku se stala regionální vítězkou 2. ročníku programu Rozjezdy roku, který si dává za cíl podpořit začínající podnikatele. Ze 17 přihlášených z Plzeňského kraje zaujala porotu projektem Veselá razítka.

Vítězka regionálního kola získala cenu v hodnotě 250 tisíc korun a postupuje do celorepublikového finále. Tam může vyhrát další ceny za 150 tisíc. Na druhém a třetím místě skončily projekty Josefa Johánka Farmářský obchod v Domažlicích a Petra Frydrycha Obnova výroby košil Joka v Klatovech. „Projekt je určen všem začínajícím podnikatelům, kteří začali podnikat v uplynulých 14 měsících nebo začnou nejpozději do konce srpna. Mohlo se jednat o živnostníka stejně jako o právnickou osobu a to jakéhokoli typu s výjimkou neziskových organizací, jako jsou nadace, občanská sdružení a podobně,“ uvedla k podmínkám účasti v programu jeho manažerka Petra Pavičová ze společnosti T-Mobile, která program vyhlašuje.

Chtěla jsem jen udělat synovi razítko, prozradila vítězka
Zájemci posílali přihlášky do projektu na přelomu května a června. Z nich následně porotci složeni z partnerů soutěže vybrali finalisty. Ti pak své záměry museli před porotou ještě jednou prezentovat a odpovídat na dotazy týkající se marketingu, klientely a cílů. Prezentace se konala dnes odpoledne v plzeňském hotelu Angelo, kde se v podvečer uskutečnilo i vyhlášení vítězů. Vítězka zaujala porotu tím, jak její nápad s razítky vznikl a jak daleko je už s hledáním klientů.
Původně jsem chtěla udělat synovi, který šel do školy, razítko se jménem a nějakým obrázkem, aby si tím značil sešity a učebnice. Pak mi ale napadlo dělat razítka příležitostná s nějakým veselým obrázkem a textem, například pro školy, aby mohly hodnotit a motivovat žáky, nebo i pro jednotlivce či firmy,“ uvedla Blanka Zemanová s tím, že má malou dílničku přímo ve Švihově.

Na přelomu září a října bude celorepublikové finále
Celorepublikové kolo se uskuteční od 17. září do 14. října. V něm už nebude rozhodovat porota ale hlasování veřejnosti na internetové stránce www.rozjezdyroku.cz. „Vítězové budou vyhlášeni na galavečeru v Praze 24. října,“ doplnila Petra Pavičová.

Vítěz regionálního kola získá 30 tisíc korun v hotovosti, marketingové poradenství v hodnotě 80 tisíc korun, služby mobilního operátora v hodnotě 102 tisíc korun a dále iPad, mobilní telefon, modem a internetovou reklamu v celkové hodnotě 38 tisíc korun. V regionech druhý a třetí umístěný získá podobné služby v ceně 70 tisíc korun.

V Plzni se vyhlašovali i vítězové za Karlovarský kraj. V tomto regionu zvítězila Vendula Novotná, která zakládá masážní salón v Chodově. Na druhém místě se umístil Pavel Novák, který instaluje úsporná protipovodňová zařízení, a na třetím Róbert Jurčo, který nabízí on-line účetnictví.

Vítězové regionálního kola programu Rozjezdy roku 2012 za Plzeňský kraj


1. místo - Blanka Zemanová, Veselá razítka
„Ručně vyrábím razítka a tiskátka na dřevěném držátku. Projekt vznikl jako pozitivní motivace pro syna, který je nyní ve druhé třídě a jeho učitelka si k němu nenašla správnou cestu. Projekt se mi rozvinul na tvorbu veselých motivů (forma pozitivní motivace) anebo povzbuzujících slovíček, která svým žáčkům mohou učitelky otisknout do sešitu, na jejich práce, namísto známkování. Razítka, protože jsou ručně vyráběna, mohu učitelům přizpůsobit jak velikostně, tak i motivem. Též jim ráda vytvořím vlastní, osobní, motiv dle dodaných vzorů a přání. Ráda bych projekt rozvinula více obchodně, rozšířením nabídky produktů (motivů), zapojením dalších lidí v týmu (kompletace, marketing, obchodní nebo koordinační tým, grafické práce). Ráda bych se dostala do prodejních sítí papírnictví, popřípadě obchodních řetězců, kde tento sortiment chybí. Produkty jsou univerzální a ráda bych je nabízela i v zahraničí.“


2. místo - Josef Johánek, Farmářský obchod v Domažlicích
„Svým projektem chci podpořit české podnikatele a nabídnout jim formou odběru jejich zboží spolupráci. Budu spolupracovat s výrobci regionálních potravin, živočišných výrobků, nápojů, pěstiteli ovoce a zeleniny. Půjde o široký sortiment výrobků (pečivo, mouka, těstoviny, mléko a mléčné výrobky, med a výrobky z medu, houby, pivo, mošty, víno, vejce...). Ze své zkušenosti vím, že lidé o české produkty mají zájem (i když jsou díky své kvalitě dražší než zboží v hypermarketech), jenom často nemají možnost je někde nakoupit. Projekt je zaměřen zejména na potřeby mladých rodin a osob do 50 let, na které také zacílím marketing. V provozu bude také objednávkový servis. Zákazník si bude moci pomocí e-shopu či telefonu objednat zboží tak, aby ho měl v době příchodu připravené k vyzvednutí. Naše firma se také bude s nabídkou zboží aktivně účastnit farmářských trhů v Domažlicích, Milavčích, Horšovském Týně a Klatovech, kde budou k dispozici vizitky s mapou a polohou farmářského obchodu.“


3. místo - Petr Frydrych, Výroba košil Joka
„Jedná se o výrobu kvalitních českých košil značky Joka, jejichž výroba byla ukončena v polovině loňského roku úpadkem firmy Joss & Löwenstein. Pro výrobu těchto košil jsem se rozhodl kvůli jejich velmi dobré kvalitě a zvuku značky, pod kterou byly vyráběny. Dále využití potenciálu devíti švadlen, které košile značky Joka původně vyráběly a v době před vznikem mé firmy byly bez zaměstnání právě od ukončení výroby. Důvodem byly i poptávka na trhu po kvalitních českých košilích za přijatelné ceny, nedostatku pracovních míst na Klatovsku, zálibě v obchodování již od útlého věku, zájmu českých zákazníků, kteří znovu začínají upřednostňovat kvalitu před extrémně nízkou cenou a zachování tradice značky Joka ve městě Klatovy, která zde byla již od roku 1866.“

Informace o dalších soutěžících najdete zde.

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT