Jak jsou na tom jednotlivé Správy a údržby silnic v Plžeňském kraji

09.02.2010 13:44

Celorepublikový problém s posypem se dotkl i okresů v našem kraji. Dodavatelé nejsou schopni pokrýt všechny pozdní objednávky a některé sklady se postupem času čím dál více vyprazdňují. QAP.cz pro vás připravil reportáž, jak jsou na tom momentálně Správy a údržby silnic v okresech Plzeňského kraje.

Celorepublikový problém s posypem se dotkl i okresů v našem kraji. Dodavatelé nejsou schopni pokrýt všechny pozdní objednávky a některé sklady se postupem času čím dál více vyprazdňují.

Na silnice cestáři používají buďto rozmrazovací posyp, což je sůl, anebo alternativní posyp - různé kamenné drtě nebo písek. I cestáři jsou jen lidé a posypová auta mají kola také jen z gumy, proto i jim se stává, že jejich technika zapadne v napadlém sněhu. "Pár takovýchto případů jsme samozřejmě zaznamenali," informují zástupci jednotlivých okresních úřadů Správy a údržby silnic v Plžeňském kraji

QAP.cz pro vás připravil reportáž, jak jsou na tom momentálně Správy a údržby silnic v okresech Plzeňského kraje.

V okrese Domažlice jsou údržbáři připraveni vyjet až s 18 autosypači, čtyřmi dodávkami, pěti aviemi nebo také 12 speciálními vozy. Krizové úseky na Domažlicku jsou především na silnici mezi Pasečnicemi a Pelechy nebo úsek Klenčí - Postřekov. "Samozřejmě ale záleží na tom, odkud fouká vítr," sdělil naší redakci provozní náměstek SÚS Domažlice pan Jan Kumpan. "Na vítr od západu jsme připraveni, podél cest jsou rozmístěny tak zvané zásněžky, které zachycují větrem hnaný sníh z tohoto směru," dodal.

Na Klatovsku jsou na tom podobně. Zde disponují s celkem 48 vozy na zimní údržbu, zvaných autosypačů. Solí tu sypou 837 km silnic a drtí celých 160 km. "Drť používáme především na Šumavě v oblasti Národního parku," řekl pan Miroslav Sušičký z klatovké Správy a údržby silnic. Pokud nám zima nepřinese nějaký další zvrat, měl by  tomto okrese by posypový materiál pro Klatovsko do konce zimy vystačit.

Správa a údržba silnic ve Stříbře byla taktéž na zimu náležitě připravena a posypový materiál by i zde měl být dostačující. "Letošní zima nás vyjde přibližně o 15 - 20% více než ta loňská," informoval provozní náměstek pan Slapnička. Nejhoršími úseky na Tachovsku jsou výše položená místa především za Tachovem a Planou.

V severním Plzeňsku se údžba silnic také prodražila. Za leden 2010 zde utratili jednou tolik než za stejný měsíc loni. Sůl by jim však měla do konce zimy vystačit. "Samozřejmě, že i naším vozům se stává, že někde zapadnou. Na takovéto situace jsme ovšem připraveni, máme k tomu vlastní techniku nebo nám to je schopna zajistit jiná firma," pověděl QAPu technický náměstek Kralovické Správy a údržby silnic pan Milan Vodička. V Kralovicích zajištuje prohrnutí a posyp až 25 vozů.

Přejeme mnoho šťastných cest bez nehod!

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
Auto CB ŠKODA Enyaq Enyaq coupé