QAPOVKY – NEJRYCHLEJŠÍ ZPRÁVY

Komunikovat s úřadem bude v Plzni nyní jednodušší

16.08.2014 12:00

Plzeňané budou moci nyní komunikovat s úřady jednodušeji díky online interaktivním formulářům. Ty si mohou vyplnit doma a výrazně zkrátit dobu strávenou na úřadě.

radnice plzen_foto QAP

Město Plzeň spouští nový portál s názvem Elektronické podání občana. Nahradí stávající elektronickou podatelnu a umožní lidem podání prostřednictvím online interaktivních formulářů.

Interaktivních formulářů je prozatím třicet. K dispozici jsou formuláře pro řešení životních situací ve vztahu k Magistrátu města Plzně nebo úřadům městských obvodů.

"O zkvalitnění a zefektivnění služeb veřejné správy pomocí širšího využití informačních a komunikačních technologií město usiluje dlouhodobě. Spuštění nového portálu je dalším krokem, jehož využívání budeme postupně rozšiřovat," uvádí náměstek primátora Miloslav Šimák.

Náměstkova slova potvrzuje Luděk Šantora, ředitel Správy informačních technologií: "V pilotním provozu disponujeme prozatím třiceti online interaktivními formuláři pro řešení životních situací a postupně budou přibývat další."

Výhoda online formuláře spočívá především v tom, že si jej občan může vyplnit doma. Na úřad odnese vytištěnou verzi k ověření totožnosti, kde obsluze u přepážky stačí ukázat pouze takzvaný barcode. Ten do jejího počítače načte vyplněný formulář. Pokud lidé používají elektronický podpis, je proces ještě jednodušší.

Nová aplikace lidem rovněž umožní založit si uživatelský účet. Jeho zřízení například usnadní vyplňování formulářů.

"Automaticky do něj vygeneruje známé údaje z registrace při zakládání účtu. Uživatel také získá přehled o všech elektronických podání, která provedl," upřesňuje Šantora.

Portál dále poskytne informaci o stavu finančního účtu uživatele u vybraných agend. Jedná se o agendu místních poplatků, mezi něž patří poplatek za psa, z ubytovací kapacity a za užívání veřejného prostranství. Druhá agenda se týká nájmu za pozemky nebo za byt.

"Pro získání přístupů k těmto informacím je nutné ověřit si totožnost občana na určeném kontaktním pracovišti magistrátu," upozorňuje Jan Hošťálek ze Správy informačních technologií.

Portál Elektronické podání občana byl realizován za necelé tři miliony korun v rámci projektu Implementace správy jednotných účtů občana a datového skladu a je spolufinancován ze zdrojů Evropské unie v operačním programu IOP - Systémové a technologické zajištění elektronického výkonu agend a podpory plánovacích a rozhodovacích procesů. 

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
Auto CB ŠKODA Čištění klima