Kraj hlásí, silničáři jsou připraveni. Ve skutečnosti je ale prověří až sníh

16.11.2011 16:47

Kolem 200 milionů korun každoročně dává Plzeňský kraj za zimní údržbu. Letos jsou prý silničáři opět připraveni. Odstraňovat následky zimy bude v kraji celkem 375 zaměstnanců a 140 sypačů.

SUS-Klatovy
Plzeň _ Zikmunda WintraPlzeň Bory SchwarzovaPlzeň Bory Schwarzova ulPlzeň Bory ulice V BezovcePlzeň Bory VrchlickéhoPlzeň Bory_ulice Vrchlického a ČechovaPlzeň Dobrovského ulicePlzeň Edvarda BenešePlzeň HradištěPlzeň Hradiště 1Plzeň Hradiště 2Plzeň Hradiště 3Plzeň křižovatka Samartiská _Edvarda BenešePlzeň MalostranskáPlzeň roh Klatovské a DobrovskehoPlzeň Samaritská ulicePlzeň Slovany NepomuckáPlzeň Slovany Nepomucká 1Plzeň u vodárny Malostranská ulice Plzeň výjezd z dolního HradištěsulSUS-Klatovytechnika

Plzeňský kraj informuje "Zima může přijít, silničáři v kraji jsou připraveni."  Ve skutečnosti je ale opět prověří první sníh a také tuhá zima. Každoročně se totiž opakuje ten samý scénář. Silničáři hlásí, že jsou připraveni, pak je první sníh zaskočí, lidé nadávají na silničáře, neprotažené silnice a tak pořád dokola.

Faktem ale zůstává, že záleží na tom, jaká přijde zima. Když bude opět jako vloni, kdy se držel sníh i v západočeské metropoli nepřetržitě několik týdnů a k tomu stále padal nový, sebevětší přípravy silničářům nebudou opět stačit. Opakovat se tak může i další ze scénářů, a to že dojde sůl.

Zimní období pro silničáře začalo už 1. listopadu, skončí až k poslednímu březnu příštího roku.
"Na zimní údržbu v Plzeňském kraji je nasazeno 375 zaměstnanců. Jedná se především o obsluhy sypačů, nakladačů a o dispečery, kteří byli proškoleni pro plnění jejich funkcí. Technika, která bude využita pro zajištění zimní údržby se skládá z 87 sypačů s chemickým materiálem, 53 sypačů inertního materiálu, 14 sněhových fréz, 24 šípových pluhů, 30 nakladačů a další techniky," uvedla mluvčí Plzeňského kraje Petra Jaorošová.

FOTO:

První loňský sníh v Plzni / 29.11.2010a připravená technika i sůl na letošní zimu

Sklady jsou na začátku zimy plné posypových materiálů. "Celkem je naskladněno 26 000 tun posypové soli a 30 000 tun inertního zdrsňujícího posypového materiálu," uvádí dále Jarošová.

„Náklady na provoz techniky a spotřebovaný materiál by se měl pohybovat kolem částky 200 milionů korun,“ odhaduje generální ředitel SÚS Plzeňského kraje Stanislav Liška. Vloni to bylo 219 milionů, v předloňském roce 232 milionů korun.

Podle ředitele SÚS silničáři nikdy zcela problémy neodstraní. „Skutečnost je taková, že následky zimy silničáři pouze zmírňují, nikoli zcela odstraňují. Doba od zjištění vzniku závady ve sjízdnosti silnice do výjezdu prvních vozů nesmí být v zimním období delší než 30 minut, “ říká Stanislav Liška.
Sjízdnost musí být zajištěna od výjezdu posypových mechanismů na silnicích I. tříd do 3 hodin, na silnici II. tříd do 6 hodin a komunikacích III. tříd do 12 hodin.

Vozidla údržby jsou vybavena GPSkou, takže mohou být kontrolována.

Kontrolu před zimou provedl Krajský úřad Plzeňského kraje a konstatoval, že zimní údržba v Plzeňském kraji je zajištěna. Tak uvidíme v průběhu zimy!

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT