Nové dálkové cyklotrasy v Plzeňském kraji se dočkají proznačení

01.10.2019 13:24

Kvůli významným stavbám v rámci Plzeňském kraje došlo na několika místech regionu ke změnám v cyklotrasách. Plzeňský kraj je nechá proznačit. Týká se to hned několika míst!

IMG_0553

Rada Plzeňského kraje schválila zadání objednávky na vypracování projektové dokumentace na vyznačení dálkových cyklotras na území kraje v celkové hodnotě maximálně 260 tisíc korun.

Z důvodu stavební činnosti při výstavbě železničních tunelů v rámci optimalizace železniční trati Praha - Plzeň byla mezi městskou částí Plzeň Doubravka a Újezd vybudována komunikace opatřená asfaltovým povrchem. Dále z důvodu přeložení železničního tělesa do tunelů a následného zrušení původního vedení železniční trati došlo v místě vyústění železničních tunelů k terénním úpravám, které původní vedení národní cyklotrasy CT 3 přerušily.

"Taktéž v minulosti byla postavena cyklostezka podél říčního koryta Úslavy, která je vyústěna do Chrástecké ulice v Plzni. V terénu je však národní cyklotrasa stále vyznačena v původním vedení, tedy zástavbou, ulicemi s motorovou dopravou. Předmětem projektu bude přeložení národní cyklotrasy CT3 na vybudovaný úsek samostatné cyklostezky. Dále změna jejího vedení v prostoru vyústění železničních tunelů a následné vedení po vybudované komunikaci až do městské části Plzeň-Újezd, kde bude dále pokračovat ulicí Svatojírská, V Brance, U Lísky, Na Háji až do obce Červený Hrádek, kde vyústí do ulice V Hájku. V ulici U Hřiště se napojí do původního vedení. Přeložením vedení dojde ke zrušení závleku v současném vedení okolo vrcholu Chlum, a k podstatnému vylepšení výškových i kvalitativních parametrů cyklotrasy CT3," říká mluvčí krajského úřadu Alena Marešová.

Plzeňským krajem je ve spolupráci s dotčenými obcemi projektováno a budováno cyklistické propojení Plzeň - Brdy. Do současné doby byla za podpory Plzeňského kraje zpracována studie vedení cyklotrasy, která je po jednotlivých úsecích rozpracovávána do dalších úrovní projektových dokumentací dle požadavků na výstavbu dílčích úseků z hlediska stavebního řízení. "V současné době probíhá výstavba úseků předmětné cyklotrasy v závislosti na úrovni majetkové a legislativní přípravy. Do současné doby však nebylo stanoveno jednotné značení cyklotrasy i její proznačení v terénu," pokračuje mluvčí Plzeňského kraje.

Proznačení se týká také trasy, která je součástí opraveného železničního mostu v Pňovanech. "Plzeňský kraj, ve spolupráci se SŽDC a za finanční podpory SFDI, v letošním roce vybudoval lávku pro cyklisty, která je součástí železničního mostu na trase Pňovany - Konstantinovy Lázně. Most překonává vodní dílo Hracholusky. Vybudováním lávky vznikla možnost propojení národní cyklotrasy č. 37 a dálkové cyklotrasy č. 306, která dále pokračuje směrem do Karlovarského kraje, kde se napojuje na mezinárodní cyklotrasu EV4," uzavírá Alerna Marešová.

V rámci optimalizace sítě dálkových cyklotras je nutné zpracovat projekt včetně schvalovacích řízení a realizace dopravních značení na:

  • Vyznačení přeložky národní cyklotrasy CT3 v úseku Plzeň - Červený Hrádek
  • Vyznačení cyklotrasy Plzeň - Brdy, Padrťské rybníky
  • Vyznačení propojky národní cyklotrasy č. 37 a dálkové cyklotrasy č. 306 přes lávku na železničním mostě v k. ú. Pňovany

FOTO: ilustrační

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT