Řidiči versus cyklisti. Na silnicích Plzeňského kraje proběhla bezpečnostní akce

24.05.2022 16:37

Policisté se během minulého týdne zaměřili na chování řidičů motorových vozidel ve vztahu k cyklistům a také na správné chování cyklistů při pohybu po pozemních komunikacích. 

kontrola cyklistů_PČR3
kontrola cyklistů_PČRkontrola cyklistů_PČR1kontrola cyklistů_PČR2kontrola cyklistů_PČR3

Od 16. května do 22. května proběhla na silnicích Plzeňského kraje celorepubliková dopravně bezpečnostní akce, při které se policisté zaměří na chování řidičů motorových vozidel, na správné předjíždění cyklistů motorovými vozidly, především na dodržení bočního odstupu a povinnost dát znamení o změně směru jízdy při předjíždění cyklistu a také na správné chování cyklistů při pohybu po pozemních komunikacích. "Kontrolovali jsme dodržování zákazu jízdy po chodníku, zákazu konzumace alkoholických nápojů a jiných návykových látek a také jsme kontrolovali řádný technický stav jízdních kol. Dále se hlídky zaměřily na dodržování pravidel silničního provozu podle zákona o provozu na pozemních komunikacích, pátraly po hledaných osobách a věcech a odcizených motorových vozidlech," uvedla policejní mluvčí Dagmar Brožová.

Jelikož je cyklistická sezona opět v plném proudu, a záliba cyklistiky stoupá na oblibě, setkávají se řidiči a cyklisté v dopravě stále častěji. Proto je tedy nutné, aby se obě skupiny v silničním provozu plně respektovaly, dodržovaly své povinnosti a byly k sobě navzájem ohleduplné. "Policisté během akce zkontrolovali celkem 990 vozidel, přičemž zjistili 218 přestupků (z toho 14 přestupků se dopustili cyklisté). Devětatřicet řidičů překročilo nejvyšší povolenou rychlost, osmnáct řidičů drželo za jízdy mobilní telefon, čtyřicet řidičů nebylo za jízdy připoutáno bezpečnostním pásem, třiadvacet řidičů užilo k jízdě vozidlo, které mělo nevyhovující technický stav," dodala Brožová.

Od letošního ledna  platí povinnost předjíždět cyklistu s bočním odstupem  1,5 m. Pokud je povolena maximální rychlost jízdy 30 km/hod, je boční odstup stanoven na vzdálenost jednoho metru. Jedná se o opatření, které má předcházet rizikovým situacím a chránit životy a zdraví cyklistů jako zranitelné skupiny účastníků silničního provozu.

Foto: PČR

 

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT