Zákazníky více lákají tuzemské potraviny

11.11.2011 11:39

Obyvatelé České republiky stále častěji preferují tuzemské produkty. Výrobci v průzkumu uvedli, že prodejnost jim zvyšuje také národní značka kvality Klasa.

logo Klasa

Zatímco v minulých letech většina Čechů obdivně vzhlížela k produktům ze západních zemí, teď přibývá zákazníků, kteří upřednostňují tuzemské výrobky.

Potvrzuje to aktuální studie, ze které vyplývá, že obyvatelé České republiky stále častěji preferují tuzemské produkty. Výrobci v průzkumu uvedli, že prodejnost jim zvyšuje také národní značka kvality Klasa.

"Aby lidé kupovali kvalitní a prověřené potraviny, spolupracujeme se Státní veterinární správou i potravinářskou inspekcí," uvedla marketingová specialistka značky Klasa Jana Veselá s tím, že tuto značku uděluje ministr zemědělství skutečně kvalitním a zdravotně nezávadným potravinářským výrobkům od roku 2003. "Jde o proces získání důvěry spotřebitelů a odběratelů. Požadavky pro udělení značky Klasa jsou přísnější než běžné hygienické a potravinářské normy. Navíc se tyto výrobky odlišují alespoň jedním specifickým rysem," dodala Veselá.

Ročně jde na podporu Klasy až 170 milionů korun. Značku dosud získalo 1345 potravinářských produktů od 228 výrobců, nejvíce maso a mléčné výrobky. Značka Klasa je propůjčována na dobu tří let.

Autor: Veronika Krátká

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT